Jump to content

L.A.

Super Senior
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7

Personal info

  • You are:
    anders
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Amsterdam
  1. Als werkgevers nou eens wisten wat de waarde van vasten was, dan hadden ze dit in hun contracten laten opnemen voor elke werknemer incl. de contractgever himself ;). Vasten zorgt ervoor dat werknemers op de lange duur minder ziek worden en zichzelf beschermen tegen de ongeneeslijke ziektes zoals prostaat/lever/borst en andere organen kanker, diabetes, cholesterol enz. die wij hedendaags kennen en dus met vasten beter en gezonder gaan leven. Met vasten gaat je IGF1 (kanker stimulus) omlaag. Dus, beter voor de werkgever. Bewijs? check de docu van Michael Mosley, Michael Mosley, quotes aan het einde van de docu: HE QUOTES: " Fasting is THE FIRST thing I have came across, that I have genuinely believe that if people would to take it up, that it would radically transform the nations health. Soo, I hope that we continue to see massive research going on into this territory. During this Fasting has been ONE OF THE MOST interesting, NO I SAY THE MOST interesting sort of journey film or whatever you call it that I have been on, and I have never said this before" Levende bewijs docu, was laatst op Ned2 (9 Juli 2013) Michael Mosley heeft zichzelf een ambitieus doel gesteld: hij wil langer leven, jonger blijven en afvallen. Maar om dat te bereiken, wil hij zo min mogelijk veranderen in zijn leven. http://www.dailymotion.com/video/xvdbtt_eat-fast-live-longer-hd_shortfilms#.Ue_Naayiwcs
  2. Beste, Een paar opmerkingen vanuit een andere hoek, misschien heb je hier wat aan. 1) De website kleuren zijn in eerste instantie te druk en wekken bij mij enige desoriëntatie op. Het kan ook zijn dat de kleuren (scheme) niet bij elkaar passen. De kleuren op zich zijn niet verkeerd in eerste instantie, maar aan de gradiënt mag wel gesleuteld worden. Een webshop moet rustig overkomen zodat de klant wat langer erop blijft tot een uiteindelijke koop en een positieve gevoel/product en ervaring aan overhoudt. Dit begint meestal bij de eerste blik. De Brand/shop wil overkomen dat het een italiaanse design/stijl genre producten verkoopt, dit impliceert meteen dat dat zich ook moet vertalen in de pixels. De stijl van de website heeft iets meer van een standaard template. Stijl is vanuit mijn optiek, voor een iemand die pixel gevoelig is dat elke pixel verantwoord moet worden. De Brand zichzelf is niet representing. De naam zelf doet mij denken aan de rt7 slogan (echt meer voor mannen). Denk dat als je de brandname/logo verder laat ontwikkelen met dezelfde naam natuurlijk je veel meer gaat uitblinken/status en interesse gaat opwekken. 2) De cursieve content onder je header bar is op de een of andere manier niet helder en zichtbaar. Dit komt enerzijds door de rode header bar die overheersend is en anderzijds de onduidelijke cursieve content. 3) De fonttype die jij gebruikt is denk ik calibri/arial. Dit is een te standaard fonttype als de website spreekt over mannen in stijl i.c.m. een Italiaanse kleuren boog. Probeer de fonttype Helvetica (dus geen CE) Arial en Corbel samen. Deze types hebben enige colleratie met stijl. 4) De banner op de homepage beweegt te snel. Mag wat langzamer (fade in/move etcetera) 5) De banner pics hebben geen enkele correlatie met wat je verkoopt (dus hiermee genereer je nog meer desoriëntatie). 6) Op de subpagina is de filter frame te breed, waardoor het lijkt alsof de pagina lichtjes schuin staat (is ook een desoriëntatie/dit geldt overigens bij een grote sice screen). 7) De item frames hebben een te dikke line width en een donkere grey gradiënt color. De lijn mag wat dunner en de kleur mag wat rustiger. De bedoeling is dat de product eruit schiet niet de frame. In juo geval is de frame overheersend dan het product zelf. 8 op de item pagina staat de prijs een beetje op een verlegen plekje (althans de hele opzetje m.b.t. prijs/aantal/in winkelwagen). Op verschillende items is de opzet niet gelijk met de rest. zoals hier bijv. http://www.manneninstijl.nl/stropdassen/rode-oranje-wollen-stropdas-sozzi-1/ 9) De slide boven je footer geeft een afwijking in de picture/item frame wanneer dit een aanbieding betreft. Dit kan echt niet. It's all about packaging, the website is the packaging of the product. Ik kan zo nog zo doorgaan. Hopelijk heb je hier wat aan. Gr, L.A.
  3. Beste, Het is inderdaad lastig om een goede designer te vinden en dan ook nog eens voor een B2B-site, en als je een goede designer vindt dan ben je ook nog eens een klein fortuin kwijt. Ik zou een kijkje nemen bij de volgende websites. www.sitedeals.nl www.ontwerpen-voor-geld.nl Op deze websites kun je een opdracht plaatsen en duidelijk aangeven tot in de details wat je wilt incl. voorbeelden en de opdrachtnemers komen met voorstellen. Heb je meteen veel keuze en met de beste ontwerp kun je verder werken aan je opdracht. Succes, L.A.
  4. Beste Andy, Wil je als actieve of als stille investeerder intreden? Is jou oude employee al gestart met de onderneming of zit hij nog in de start-up face? Is er al kapitaal/eigen vermogen gestopt in de onderneming door de oude employee? Zijn jullie al om de tafel geweest of nog niet?
  5. Beste Barry Pieters, Ik weet dat veel Nederlanders goed zijn in gebakken lucht verkopen, maar dit slaat werkelijk alles. Allereerst zoek jij investeerders om hun kostbare tijd & kennis te investeren in jou half/nog-niet-kant&klare proposities. Je zou verwachten van een crowd/incrowd fund managers/platform/venture veel kennis en kunde moet hebben m.b.t. het valideren van proposoties en ook een groot netwerk heeft m.b.t. capitalists/investeerders. Als ik dit lees vanuit een investeerders perspectief, dan zou ik hier nooit aan willen deelnemen aan een fund manager die geen kennis/kunde en of ervaring heeft in the investment market. Ten tweede sluit ik mij volledig aan bij de replay's van sca & Nico Schouten. Ik wil niet denigrerend overkomen maar soms moet men gewoon aan de tand gevoeld worden. Hoe kun jij een business opzetten waar de core expertise afwezig is, en ook nog eens in een fund platform waar de hele core business er van af hangt? Of probeer je met de post op HL enkele investeerders aan te trekken, want als dit het geval is dan is dit echt een domper marketing strategie. [mod edit: "geschreeuw" verwijderd]
  6. Als je het woord "duurzaam" weghaalt dan komt de boodschap beter en helder over. Of is dat je onderscheidende formule t.o.v. de rest van de crowdfundings...!?
  7. Correctie op mijn vorige bericht ----- Alles eraan doen om GEEN extra schulden te maken. -----
  8. De signalen/vooruitzichten m.b.t. de retail branche zijn niet echt positief over de komende jaren. De banken nemen nu minder risico op hun belegingen, in dit geval financieringen in branchen waar grote saneringen plaats vinden. Ik heb ergens gelezen dat de komende jaren minimaal 1/3 van de retailers het niet meer gaat redden. Sectormonitor_Retail_ABN_AMRO.pdf
  9. Beste, Laten we eerst alles op een rijtje zetten. 1 De vof bestaat uit gezin (Vader, Moeder en zoon). 2 De acute schuld bedraagt momenteel € 60.000 3 Ga er vanuit dat de hypotheek schuld van € 300.000 het bedrijfspand betreft. 4 De debiteuren en crediteuren betreft € 100.000 5 Verkoopwaarde van voorraad wordt geschat op € 125.000 6 Ga er vanuit dat de € 150.000 die je aan het einde van je verhaal benoemt bovenop is gekomen op de eerder benoemde crediteuren schuld van € 60.000. Ik denk dat deze situatie zichzelf niet nog dieper in de schulden moet stoppen en dat men vanaf nu strategisch de tijd gebruikt die men heeft, en kan uitrekken m.b.t. betalingen om deze te goed benutten om hiermee de schuld te minimaliseren. Want zodra je als eenmanszaak failliet gaat, en in dit geval vader, moeder en zoon kan dit een grote naschok achterlaten. Ik denk persoonlijk dat hulp van buitenaf en in dit geval ook door de rest van de broers essentieel zijn om ermee te bemoeien en de vennoten laten inzien in welke situatie de onderneming zich momenteel in verkeert en de state of mindwaarin zij ook in verkeren hun situatie alleen verergert. Als de vennoten te overtuigen zijn dan kan dit al een grote stap vooruit zijn om de onderneming te redden. Vervolgens alle hens aan dek en in de privé sfeer kijken of er vermogen opgebouwd is zoals, sieraden, voertuigen, vaartuigen, spaarbank, kunst et cetera en deze te laten verzilveren om de schulden te dichten. Tevens de persoonlijke financiën/uitgaven van de vennoten de broekriem strak te laten aanhouden en de overschot de oudste schulden ermee te dichten. De tijd vanaf nu zodanig goed benutten en betalen pas aan het randje van een berg. Mocht het niet lukken de schuldeisers met de langste openstaande betaaltermijn bellen en proberen om een regeling met ze te treffen. Gezien de tijd en de situatie van de vennoten zijn bedrijven genoodzaakt om concessies te maken om hun geld binnen te halen. ----- Stel dat nu het licht uitdooft, dan zou na de executie van de voorraad en het pand de schade ongeveer op € 355.000 uitkomen. Dus nu gaan we kijken wat er te redden valt op de volgende onderdelen. Hypotheek € 300.000 Na Executie € 250.000 Restschuld hypotheek € 50.000 ----- Voorraad € 125.000 De vraag is hoelang duurt het om deze voorraad te verkopen? Asap de opslag volume te verminderen. De tijd proberen te rekken om deze voorraad volledig te verkopen.Hiermee voorkom je een 75% verdamping van waarde na executie die volgens jou zou uitkomen op een waarde verdamping van € 95.000. ----- Debiteuren en crediteuren € 100.000 Debiteuren achterna zitten. Ga er vanuit dat de crediteuren portefeuille de acute schuld van € 60.000 is.... ----- Extra schuld € 150.000 Met de extra schuld is de crediteuren portefeuille inmiddels € 210.000 is geworden. ----- Alles eraan doen om de extra schulden te maken. ----- Dus al met al is de tijd die je kunt uitrekken noodzakelijk om de schade te minimaliseren en is het momenteel niet verstandig om het witte doek op te hangen maar eerder de zaak proberen te redden. Ik hoop dat de vennoten een behoorlijke privé vermogen/waarden hebben, dit kan zeker een goede impuls geven om het licht aan het einde van de tunnel te zien. Dus opgeven is GEEN optie. Dus nogmaals: 1 Vennoten overtuigen, mindset veranderen. 2 Teamwork en inschakelen van experts. 3 Verkopen van privé vermogens en oudste schulden dichten. 4 Debiteuren achterna zitten en oudste schulden dichten. 5 Tijdbestek rekken in noodsituatie m.b.t. crediteuren. 6 Voorraad verkopen en oudste schulden dichten. 7 Voorraad volume verminderen. 8 Rekening houden met behoud betalingen van vaste lasten. Succes ermee
  10. - Wat dacht je van acties om bij bedrijven hun parkeergarage/terrein de auto's van medewerkers te controleren op bandenspanning/slijtage en een turf formulier achterlaten met de resultaten en de uitkomst van de controle incl. visitekaart en daarbij helder aangeven dat in geval van vernieuwing van banden, dat jullie tot hun stoep/deur/bedrijf/werk komen voor de vervanging voor een aantrekkelijke prijs. - Visitekaarten drukken met een plak lipje achterlaten/lipje plakken op de bestuurders deurruit en op de achterkant van de visitekaart de bandenspanning voor bepaalde automerken/types. Dus een visitekaart achterlaten met automerk/type x op de juiste auto achterlaten. Hebben de mensen ook wat aan deze informatie. Weten ze gelijk welke spanning hun auto banden moeten hebben en weten ze wanneer ze hun banden moeten vervangen. - Voorkant visitekaart met de bedrijfsgegevens. - Achterkant Merk x met de types en de juiste bandenspanning + indicatie wanneer de banden aan vervanging toe zijn.
  11. Ik maak uit jou antwoorden en vragen op dat je mijn vraag niet helemaal goed gelezen of begrepen hebt. Ik begrijp dat dit plan nooit van de grond komt zonder gedegen voorbereiding. Het gaat erom dat ik voor de uitvoering van mijn idee een schitterende locatie heb en dat ik bang ben dat, wanneer ik klaar ben met de gehele uitwerking van mijn plan, op die locatie een lelijke showroom staat voor scootmobielen of Fiats. Ik begrijp jou vraag wel , alleen bedoel ik met mijn antwoord dat je een businessplan en omringende elementen alvast kunt er aan werken/gereedmaken en tegelijk meer informatie over de locatie, huur, etcetera bij de makelaar opvraagt. Het punt is dat een locatie alleen niet doorslaggevend is voor een waterdichte concept. Het kan zijn dan wanneer je de informatie m.b.t. de locatie (vierkante meters, huur, overeenkomst, et cetera) in je financiële plan giet dat deze negatief uitpakt.
  12. Ik denk dat missie en visie alleen geen goede fundamenten zijn voor een concept zoals jij schetst. Er moet meer rekening gehouden worden met essentiële vraagstukken die jou concept aan de tand voelen of het wel of niet waterdicht is. Het gaat immers hier om veel geld en vooral geld van anderen. Dus enige zorgvuldigheid is hier een must. Onderaan een inleiding van een ondernemingsplan die een hoop vragen stelt die het concept gedeeltelijk aan de tand voelen. Hiermee leg je alvast wat fundamenten op papier die jou idee verder waterdicht kunnen maken. Succes, 1.0 Korte Samenvatting Onderneming 1.1 Objectief 1.2 Missie 1.3 Succes Factoren 2.0 Samenvatting Onderneming 2.1 Eigenaar & Eigendommen van de Onderneming 2.2 Start-up Summary 3.0 Diensten 3.1 Beschrijving van de Diensten 3.2 Concurrentie Positie 3.3 Saleslectuur 3.4 Uitvoering 3.5 Technologie 3.6 Toekomstige Diensten 4.0 Marktanalyse Samenvatting 4.1 Marktstructuur 4.2 Doelstelling Markt Structuur Strategie 4.2.1 Marktbehoeften 4.2.2 Marktontwikkelingen 4.2.3 Marktgroei 4.3 Bedrijfsservice Analyse 4.3.1 Deelnemende Bedrijven 4.3.2 Distribueren van de Service 4.3.3 Concurrentie en Aankooppatronen 4.3.4 Voornaamste Concurrenten 5.0 Website Plan Samenvatting 5.1 Website Marketing Strategie 5.2 Ontwikkelingseisen Website 6.0 Strategie & Implementatie Samenvatting 6.1 SWOT Analyse 6.1.1 Kracht 6.1.2 Zwaktes 6.1.3 Kansen 6.1.4 Bedreigingen 6.2 Strategie Piramide 6.3 Waarde Propositie 6.4 Concurrentiepositie 6.5 Marketing Strategie 6.5.1 Positionering Verklaring 6.5.2 Prijs Strategie 6.5.3 Promotie Strategie 6.5.4 Distributie Strategie 6.5.5 Marketing Programma’s 6.6 Sales Strategie 6.6.1 Sales Prognose 6.6.2 Sales Programma 6.7 Strategische Allianties 6.8 Mijlpalen 7.0 Management Samenvatting 7.1 Organisatiestructuur 7.2 Management Team 7.3 Management Team Gebreken 7.4 Personeel Plan 8.1 Start-up Financiering 8.2 Belangrijke Veronderstellingen 8.3 Belangrijke Financiële Indicatoren 8.4 Break-even Analyse 8.5 Verwachte Winst-en Verliesrekening 8.6 Verwachte Liquide Stroom 8.7 Balans raming 8.8 Kengetallen/Bedrijfsverhoudingen 8.9 Lange termijn Plan 8.10 Beleggingsaanbod 8.11 Waardebepaling 8.12 Gebruik van Fondsen 8.13 Terugbetaling
  13. Beste Entrecote, Wat moet ik hieronder verstaan "Slechts het idee staat op papier"?
  14. - Is er ook een ondernemingsplan / financiële plan / marketing plan opgesteld m.b.t. de bedrijfsplan? - Is er onderzoek gedaan naar de al aanwezige concurrenten in de omgeving m.b.t. de bedrijfsonderdelen? - Is jou ondernemingsplan/financiële plan/ marketing plan / bedrijfsplan al goedgekeurd door een onafhankelijke organisatie? - Is er al onderzoek gedaan (enquête) in de omgeving of er behoefte is aan de beoogde plannen? - Is er al een prototype / schaalmodel / visual gemaakt m.b.t. de bedrijfsplan? - Is er al onderzoek gedaan naar de omgeving?
  15. @ thegreenfarmers, NumberSeven barst vol van de ideeën, dus ook na deze post ...kwamen er meerdere ideeën aan het licht die met ons hier op HL gedeeld zijn! https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=34968;start=msg325874#msg325874 https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=35753;start=msg333070#msg333070 https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=35808;start=msg333613#msg333613 https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=37752;start=msg352114#msg352114
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept