• 0

Goedlopende affiliate website en nu?

Dag allen,

 

Ik heb een affiliate website die nu aardig begint te lopen. Omzet ca €7000 per maand, winst ca €3500 per maand. Dit krijg ik uitbetaald vanuit mijn affiliate relatie in Australie op mijn Paypal account. De website is internationaal en heeft verder weinig met Nederland te maken. Hij wordt gehost in de VS en heeft voor 1% Nederlandse bezoekers. Ik maak mijn kosten aan advertenties bij Google en Microsoft in het buitenland.

 

Echter ik ben zelf woonachtig in Nederland. Wat is nu het beste om te doen? Is het verstandig om het als bedrijf op te richten op bijvoorbeeld Malta of Cyprus (voor belasting ontwijking) of loont dat de moeite niet bij deze omzetten? Ben ik alsnog belasting verschuldigd als inwoner van Nederland als ik de winst uit mijn Cypriotisch bedrijf ontvang?

 

Ik hoor graag jullie ervaringen,

 

gr Martyl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent belasting verschuldigd over je wereld inkomen.

 

Een trust zou kunnen maar het bedrag is wat laag. Je kunt dan geen structueel inkomen uitbetalen, slechts EENMALIG, zonder al te veel gezeur.

 

 

Het kan zelfs zo zijn dat je verplicht bent om BTW af te dragen over ALLE europese verkopen, wil je dat weten dan moet je meer info posten (welk product, hoe verzenden, wie ontvangt geld)

Link naar reactie
  • 0

[knip] Ik realiseer me dat niemand zit te wachten op mijn mening, maar dat je gewoon vraag stelt over een belasting constructie. Hiermee kan ik je niet verder helpen. Ik hoop dat iemand anders je meer kan vertellen.

 

Succes. Eric

Link naar reactie
  • 0

Waarom? De belasting in cyprus is niet veel te laag, hier is die veel te hoog! Geef al die overheids pegels aan een echte ondernemer en we hebben door heel nederland 4 baans wegen geasfalteert met goud EN de door jou gewaardeerde verzorgingsstaat!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.