• 0

Pand kopen in Duitsland voor de verhuur met hulp van een investeerder

Ik heb een vraag n.a.v mijn plannen voor het starten in het vastgoed. Ik heb iemand leren kennen die mij wil helpen hiermee en hierin wil investeren.

Mijn investeerder heeft zelf een pand in Duitsland, hij wou dit pand zelf gaan renoveren. Maar hij zegt dat dit een mooie kans voor mij is om mee te beginnen. Hij heeft dit pand voor weinig geld gekocht, omdat het in principe een kraakpand is waar veel aan moet gebeuren. Hij heeft voor dit pand inmiddels een bouwvergunning voor het bouwen van 4 appartementen.

Ik kan het pand voor 95000 euro van hem kopen, maar er moet nog ongeveer 100.000 euro ingestoken worden om het pand volledig te renoveren. (wat hij overigens zelf voor mij kan en wil doen)

na renovering kan er voor de appartementen min 500 euro huur worden gevraagd.

Op jaarbasis is dit € 24000,-

Pand 95.000

Bouwdepot van 25.000

totaal 120.000 5 % rente per jaar = 6000 op jaarbasis

Huuropbrengsten 24.000

Rente 5 % 6000

Onderhoud 3000

Hou je over € 15.000 per jaar

120.000 : 15.000= 8 jaar huis vrij van lening

Ik wil graag verder groeien en na 4 jaar heb ik de helft van het pand afgelost, dus heb ik voor de bank een onderpand en dus is het makkelijker om een financiering te krijgen voor een nieuw pand.

Ik zou heel graag jullie meningen willen horen hierover. Is dit gunstig voor mij? en zitten er haken en ogen aan waar ik rekening mee moet houden? Ook omdat het een pand in Duitsland betreft en ik net start, waar ik allemaal rekening mee moet houden.

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Houd er rekening mee dat slechts 50% verhuurd is de eerste paar jaar. Wat blijft er dan van je sommetje over?

Voor 95.000 kun je echt enorm mooie huizen kopen in Duitsland, ligt aan de locatie uiteraard. Als de locatie goed is dan zal de verhuur ook wel lukken.

Een pand van 195.000 euro moet of in een grote stad staan of een klein kasteeltje zijn. Als dat niet zo is dan moet je even goed Googelen naar de marktprijzen in Duitsland en dan kijken of het een reële prijs is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar