• 0

Lege LLC opzetten in de US

Beste HigherLevel leden,

 

Ik ben bezig met de voorbereidingen voor het starten van een internet bedrijf. Het idee is dat ik elke x maanden een nieuw web concept ga bouwen totdat ik een keer de "jackpot" heb gewonnen. Voor een van de concepten waar ik mee bezig ben moet ik een aantal bankzaken per see binnen de US regelen. M.a.w. de banken kunnen deze diensten alleen maar leveren binnen de US.

 

Daarom ben ik aan het overwegen om een soort lege LLC op te zetten, welke ik uitsluitend gebruik voor locale mijn bankzaken. De daadwerkelijke inkomsten van de website lopen gewoon via mijn bedrijf in NL. Ik heb echter op dit moment te weinig kennis om dit zelf op te zetten.

 

Ik kan het natuurlijk ook uitbesteden. Probleem daarbij is, dat wanneer ik ga zoeken op internet naar organisaties die dit soort zaken doen, ik eigenlijk alleen maar uitkom bij vaag ogende websites waar ik geen vertrouwen in heb.

 

Daarom mijn vraag: kennen jullie betrouwbare organisaties die assisteren bij het opzetten van een US LLC? Hebben jullie enig idee van de kosten? Kan ik deze organisatie ook mijn US belastingaangifte laten doen?

 

Of, een andere vraag: heeft iemand van jullie ervaring met het opzetten van een "lege" LLC? Kun je mij adviseren, of naar de juiste boeken / website leiden. Hoeveel tijd en geld heeft dit je gekost?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag

 

Ik kan alleen maar aanraden om een lokale adviseur in te schakelen. Het wemelt in de EU van schimmige LLC oprichters en die verdienen hier een leuke boterham aan.

 

Ik heb voor een cliënt een Canadese LTD opgericht via een advocaat in Montreal zelf. Die weg zou je ook moeten zoeken. Dan weet je dat degene die het behandelt ter zake kundig is en niet uit is op extra centen zonder de juiste wegen te bewandelen. Het helpt dan wel als je zelf ook in de States aanwezig kunt zijn om alles af te handelen. Duur is het niet.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.