Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
chrisw
Goed forum, dit! Heb al veel informatie kunnen vinden, maar zit nog met een aantal vragen.
Ik heb de kans om 2% meer aandelen te kopen van het bedrijf waar ik nu in loondienst werk. Ik bezit privé al 3,47% aandelen. Ik ben van plan om een personal holding BV op te richten en alle aandelen daarin onder te brengen. Ook kan ik overgaan naar een management fee-constructie, als dat inderdaad aantrekkelijk is.
[*]In welke volgorde moet ik dingen regelen? BV oprichten, bankrekening voor de BV oprichten, €18.000 op die bankrekening zetten, privégeld voor de komende transactie in de BV onderbrengen, privé-aandelen in de BV onderbrengen, privé-lening in de BV onderbrengen, nieuwe lening afsluiten vanuit de BV (Privégeld is niet voldoende voor de aankoop. Deze lening kan meteen als de benodigde €18.000 fungeren.)
[*]Klopt het dat ik straks wel naar een management fee-constructie kan overgaan, zolang het bedrijf (noem je dat de werkmaatschappij?) de premies werknemersverzekeringen blijft afdragen? Omdat ik met mijn lage percentage aandelen de beëindiging van mijn managementovereenkomst niet kan tegenhouden.
[*]Hoe kan ik ervoor kan zorgen dat mijn huidige aandelen niet privé vervreemden (met als gevolg 25% over de overdrachtsprijs) wanneer ik ze overdraag aan de holding BV?
[*]Later moet ik nog aan de slag met opbouw pensioen in eigen beheer. Tips?
[*]Vergeet ik iets?
Bij voorbaat dank!