• 0

Lange wachttijd voor openen zakelijke rekening.

Hallo allemaal,

 

Sinds gisteren ben ik ingeschreven bij KvK enz.

Vandaag heb ik bij ING een aanvraag gedaan voor het openen van een zakelijke rekening.

Zoals op hun site stond, zou ik direct een rekeningnummer meekrijgen en kunnen internetbankieren.

Uiteraard lukte dat in mijn geval niet, want er moesten wat extra controles plaatsvinden alvorens de aanvraag goedgekeurd kon worden.

Dit proces gaat 2 weken duren. Hier ben ik niet erg blij mee, aangezien ik van plan was zakelijke investeringen te doen en zakelijke betalingen zou willen ontvangen.

Nu kan ik dat wel met mijn priverekening doen, maar dan start mijn onderneming direct met een vage administratie...

 

Heeft iemand tips? Ik heb weinig zin om 2 weken niets te doen omdat de ING weer eens alle tijd blijkt te hebben...

 

Alvast bedankt voor jullie tips!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu kan ik dat wel met mijn priverekening doen, maar dan start mijn onderneming direct met een vage administratie...

 

Waarom vaag? Ik neem aan dat je een EMZ bedrijft? Indien je privé voor zakelijk investeert dan ook Privé boeken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik had me gewoon voorgenomen om een zakelijke rekening te openen, een flink bedrag van prive naar zakelijk over te maken en met de zakelijke rekening vervolgens dingen als een boekhoudpakket, postbus enz aan te schaffen.

Kan ik wanneer ik dergelijke dingen betaal met mijn priverekening deze wel nog in mijn zakelijke boekhouding meenemen en vooral ook; hoe kijkt de Belastingdienst hierheen?

Het betreft inderdaad een eenmanszaak.

 

Sorry, ik ben nog helemaal nieuw op dit gebied.

Link naar reactie
  • 0

Nog welkom op Hl ;)

 

Maar kan ik dan wel nog gewoon BTW terugvorderen wanneer het betaald is met mijn priverekening?

 

ja, geen probleem.

 

Haha, bedankt.

Oke, dat is wel fijn. Ik neem aan dat wel de bedrijfsnaam op mijn facturen moet staan? Wat kan ik het beste afspreken met klanten die een betaling willen doen? Deze ook prive laten binnenkomen?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je hebt opgezocht wat er allemaal op je factuur moet staan.

 

Voor wat betreft je prive banknr. zou ik vermelden.

 

tijdelijk bankrek.nr. 123456789 t.n.v. privenaam.

 

Of je wacht twee weken met het versturen van je facturen, kan je het in 1x goed doen.

 

Geldt overigens ook voor je overige bestedingen, bestellingen via mail is vaak rechtstreeks betalen, maar overige is ook vaak nog op factuur, met een bepaalde betalingstermijn.

 

En een tip, de postbus en het boekhoudpakket kan je ook over twee weken aanschaffen.

Dat is voor de start nog niet noodzakelijk.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je hebt opgezocht wat er allemaal op je factuur moet staan.

 

Voor wat betreft je prive banknr. zou ik vermelden.

 

tijdelijk bankrek.nr. 123456789 t.n.v. privenaam.

 

Of je wacht twee weken met het versturen van je facturen, kan je het in 1x goed doen.

 

Geldt overigens ook voor je overige bestedingen, bestellingen via mail is vaak rechtstreeks betalen, maar overige is ook vaak nog op factuur, met een bepaalde betalingstermijn.

 

En een tip, de postbus en het boekhoudpakket kan je ook over twee weken aanschaffen.

Dat is voor de start nog niet noodzakelijk.

 

 

Bedankt voor jullie reactie's!! :) Top!

Ik kan me inderdaad voorstellen dat wanneer ik iets betaal via iDeal het niet veel uitmaakt met welke rekening dit gebeurd, zolang mijn bedrijfsnaam maar op de factuur komt te staan?

 

Postbus en boekhoudpakket zal ik inderdaad even mee wachten.

Aangezien ik artikelen via internet aan particulieren verkoop lijkt het me niet altijd een goed idee om op rekening te laten bestellen. Zeker voor nieuwe klanten wil ik dit niet doen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb juist goede ervaringen met ING. Ik heb een eenmanszaak.

 

Op de terugweg van de KvK gelijk bij de ING naar binnen gelopen met een uittreksel van de KvK. Daar werd ik gelijk geholpen, de dame heeft 2 telefoontjes gepleegd: 1 met de gemeente om te zien of het adres klopte en 2e met de KvK om een soort check te doen. Daarna kreeg ik een envelop mee met alle benodigheden zoals een bankpas, pincodes, login voor internet bankieren etc. Ik kon gelijk aan de gang.

Het enige was dat de pas op naam van ZJIV met een aantal nummers stond. Ik had echter wel gelijk mijn definitieve bankrekeningnummer en ik kon zelfs al €250 credit opnemen. Een aantal dagen later was de rekening omgezet op mijn naam.

Deze hele procedure heet volgens mij ZJIV (heb die term herhaaldelijk horen vallen tijdens mijn bezoek), vraag er eens naar bij jouw filiaal waarom men het niet zo heeft gedaan.

 

Ik heb voor de ING gekozen omdat een zakelijke rekening daar het eerste jaar gratis is en ik er ook prive bankier. En verder krijg je ook korting op een aantal dingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.