Ik heb een VOF en ik heb er een nieuwe nevenvestiging bij onder dezelfde VOF met een andere handelsnaam. Ik en mijn vrouw zijn de firmanten. Ik wil twee nieuwe firmanten voor onze nieuwe VOF.

Krijg ik voor mijn nevenvestiging een nieuwe Fiscale nummer? Over de winst betalen de nieuwe firmanten dan belasting.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32738-nevenvestiging-en-fiscus/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik begrijp dat er sprake is van 2 VOFfen. 1 van jou met je vrouw, en 1 met 2 andere firmanten, maar zonder jullie? Of maken jullie ook deel uit van die VOF?

Wat is precies de bedoeling? Franchising? Dan snap ik de andere handelsnaam niet.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

• 0

Er is één VOF

Naam: (voorbeeld) Kapsalon Almere

Ik heb een tweede winkel in Emmeloord:\

Handelsnaam: Kapsalon Emmeloord

geregistreerd in onder dezelfde kvk nummer als Kapsalon Almere.

Deze VOF heeft twee firmanten. Maar ik wil twee firmanten erbij voor de nieuwe winkel, maar een nieuwe vof lukt niet doordat de contract op naam van Kapsalon Almere ( en op mijn naam) is. Dus wil ik in dezelfde Vof deze twee firmanten erbij en die zijn dan verantwoordelijk voor de tweede vestiging. De winst uit deze onderneming zijn inkomsten van de twee firmanten.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

• 0

Als ik het goed begrijp, wil je een VOF met 4 firmanten. Die VOF drijft 2 vestigingen, waarbij alle inkomsten van de ene vestiging voor 2 vennoten (jij en je vrouw) zijn, en alle inkomsten van de andere vestiging voor de andere twee vennoten.

Alleen al vanuit risico-overwegingen zou ik dat niet aanraden. Je hebt kennelijk geen enkel positief belang bij de tweede vestiging, maar loopt wel het risico dat het fout gaat. En omgekeerd, de twee nieuwe firmanten lopen het risico dat zij opdraaien voor problemen bij jouw vestiging.

Administratief zul je het ook gesplitst moeten houden, anders kun je immers de winstverdeling niet berekenen.

Ik neem niet aan dat je een nieuwe vestiging op zet zonder daar ook iets mee te verdienen, dus ergens ontbreekt er essentiele informatie.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar