• 0

Bank weigert wijziging van rekeninghouder/gevolmatigde. Rekening wordt geplunder

Ik hebheb2 jaar terug een bedrijf overgenomen, incl. eigenaar. Dit bedrijf had ook een bankrekening waarvoor ik tot 3x toe een verzoek tot wijziging van volmacht heb ingediend bij de bank. De bank heeft steeds geweigerd mij als rekeninghouder en gevolmachtigde te koppelen aan die betreffende bankrekening. Ik heb iedere keer gewezen op wijziging in de kvk, ben zelf naar het kantoor gegaan met mijn legitimatie etc. Heeft niet geholpen. Ik heb toe moeten zien hoe de ex-eign. steeds geld "leende"van de bankrekening/beloofde terug te betalen en heb hem tot 2x toe de bankpas afgenomen. Die hij dan vervolgens weer op nieuw aanvroeg, bleek achteraf toen de opnames maar door bleven gaan. Uiteindelijk heb ik deze heer de toegang tot het bedrijf ontzegd en is de ovk ontbonden.

Vreemd genoeg krijg ik nu, zo'n 11 mnd na mijn derde en laatste verzoek aan de bank opeens WEL een wijziging van de volmacht......Heel vreemd allemaal...maar nu komt de bank ook BIJ MIJ het creditsaldo opeisen.....

 

Er is veel geld van de rekening gehaald, enkele tienduizenden euro's. Wij hebben reeds vorig jaar al aangifte gedaan van verduistering en bereiden nu een civiele procedure voor om beslag te laten leggen op de tegoeden van de ex.eig teneinde nog iets van het geld terug te kunnen halen..Of dat lukt is nog maar de vraag...

 

Ik vraag mij nu wel af: kan ik een schadeclaim bij de bank neerleggen? Als zij meteen de vomachten etc gewijzigd hadden, dan had er niet ongeoorloofd geld van de rekening afgehaald kunnen worden....Fijn dat de vomacht er nu dan is, maar ik heb er niks meer aan..het kwaad is al geschied.

 

Ik ben benieuwd naar de reakties

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik hebheb2 jaar terug een bedrijf overgenomen, incl. eigenaar. Dit bedrijf had ook een bankrekening waarvoor ik tot 3x toe een verzoek tot wijziging van volmacht heb ingediend bij de bank.

In twee jaar tijd slechts drie verzoeken gedaan ? waarom niet 3 verzoeken per week totdat het goed geeregeld was ?

 

De bank heeft steeds geweigerd mij als rekeninghouder en gevolmachtigde te koppelen aan die betreffende bankrekening.

welke argumenten gebruikte de bank om jou toegang tot de rekening te weigeren ?

 

Uiteindelijk heb ik deze heer de toegang tot het bedrijf ontzegd en is de ovk ontbonden.

hoe heb je dat uiteindelijk bij die bank opgelost?

Vreemd genoeg krijg ik nu, zo'n 11 mnd na mijn derde en laatste verzoek aan de bank opeens WEL een wijziging van de volmacht......Heel vreemd allemaal...maar nu komt de bank ook BIJ MIJ het creditsaldo opeisen.....

Welk argument gebruikte de bank om jou nu wél toegang tot de rekening te verlenen ?

Je bedoelt waarschijnlijk het debetsaldo.

Er is veel geld van de rekening gehaald, enkele tienduizenden euro's. Wij hebben reeds vorig jaar al aangifte gedaan van verduistering en bereiden nu een civiele procedure voor om beslag te laten leggen op de tegoeden van de ex.eig teneinde nog iets van het geld terug te kunnen halen..Of dat lukt is nog maar de vraag...

 

Ik vraag mij nu wel af: kan ik een schadeclaim bij de bank neerleggen? Als zij meteen de vomachten etc gewijzigd hadden, dan had er niet ongeoorloofd geld van de rekening afgehaald kunnen worden....Fijn dat de vomacht er nu dan is, maar ik heb er niks meer aan..het kwaad is al geschied.

 

zoals al eerder door Jasper aangegeven, zoek juridische bijstand

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.