• 0

Betalingsbewijs verplicht bij een NS Treinkaartje?

Beste allen,

 

Ik ben nieuw hier en de reden van aanmelding is dat ik af en toe eens Google op administratieve vragen en vaak op deze website terecht kom. Ik vind het antwoord hier ook bijna altijd. Nu zit ik echter met een vraag waar ik het antwoord helaas niet op heb kunnen vinden. De vraag heb ik ook al aan onze boekhouder gesteld, maar ben toch onzeker geworden over zijn antwoord.

 

Mijn vraag:

We hebben op kantoor een aantal treinkaartjes waarvan we graag de 6% BTW willen aftrekken. Is het genoeg om alleen het treinkaartje te hebben, of is hierbij ook het betalingsbewijs nodig?

 

Volgens mijn boekhouder mag dit niet, maar bij mijn oude werkgever was het alleen nodig om het kaartje zelf in te leveren bij het declareren. Daarnaast gaf mijn boekhouder ook aan dat er geen BTW op treinkaartjes zit, maar na enig speurwerk op deze website kwam ik erachter dat hij fout zit. Naast deze vraag, moeten we onszelf dus ook afvragen of onze boekhouder wel competent is. Ik heb echter altijd vertrouwen in hem gehad.

 

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

 

Alvast bedankt!

 

Floris

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja een boekhouder kan wel eens een foutje maken of iets niet weten. Op treinkaartjes zit wel degelijk 6% inderdaad.

Eigenlijk zou er wel terug te traceren moeten zijn of het met de zakelijke betaalpas is betaald, anders kan je natuurlijk gewoon iedereen z'n treinkaartje inleveren. Dus hetzelfde als bij een benzinebon, moet je dat het bewijs bewaren dat het te koppelen is met je bankrekening.

 

In principe is het betalingsbewijs niet nodig, omdat je het ook op je zakelijke rekening terug kunt zien.

 

Ik neem aan dat je het nu over je eigen onderneming hebt?

Link naar reactie
  • 0

misschien is de NS business card een oplossing om zowel de boekhouder als de medewerker tevreden te houden.

 

Met deze kaart kan je ook het voor en na transport betalen (treintaxi, huurauto, ov fiets) en je krijgt gewoon netjes per maand een factuur.. De kaart bestaat nog niet zolang en ik gebruik hem zelf niet maar wat ik ervan gezien heb zit het goed inelkaar..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.