Ik ben in het proces om mijn lege (geheel ongebruikte) te verkopen.

Er is veel animo voor, maar ik ben uiterst waakzaam voor frauduleuze potentiële kopers..

Nu is er iemand geinteresseerd die serieus overkomt en de prijs wenst te betalen die ik vraag.

Hij laat zich vertegenwoordigen door een belastingadviseur die ik reeds heb ontmoet. Wanneer ik deze persoon echter google, en verdere informatie zoek heb ik echter sterk het gevoel dat hij helemaal niemand vertegenwoordigd.

Althans, niet de persoon die hij zegt te vertegenwoordigen..

Tevens heb ik grote vraagtekens of hij daadwerkelijk een belastingadviseur is..

Mijn eis bij verkoop van de BV is onder voorwaarden van naamswijziging (welke ook meteen wordt doorgevoerd bij de overdracht van de aandelen), zodat niet meer onze naam aan de BV verbonden is.

Zou het mij moeten interesseren wat hij verder met deze BV doet wanneer er een overdracht is van de BV, en er niets meer geregistreerd staat op onze naam..Of zitten hier meer haken en ogen aan..

Graag hoor ik wat anderen hiervan denken... Zie ik spoken, of moet ik waakzaam zijn in dit geval..

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32997-lege-bv-verkopen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

een naamwijziging kanhelaas niet, ze kunnen alleen een soort alias aanvragen dus BV jansen handelend onder de naam kaas BV.

de originele naam zal altijd blijven bestaan.

als hij leeg is en ongebruikt is er volgens mij geen enkel risico anders dan dat er mischien hier en daar op internet een lelijk bericht opduikt:

'persoon X heeft oa bv Y gebruikt om bejaarden geld af te troggelen'

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32997-lege-bv-verkopen/#findComment-339363
Delen op andere sites

• 0

een naamwijziging kanhelaas niet, ze kunnen alleen een soort alias aanvragen dus BV jansen handelend onder de naam kaas BV.

De naam alsmede doelomschrijving kunnen toch gewijzigd worden door middel van een statutenwijziging bij de notaris. Zie erop toe dat dit gebeurt en ga desnoods mee naar de notaris om dit te regelen.

Zolang je als bestuurder van de BV niet bent uitgeschreven, blijf je aansprakelijk. Als gewezen bestuurder blijf je ook aansprakelijk voor belastingschulden die tijdens jouw bestuur zijn ontstaan. Lever de BV dus "schoon" aan.

Verder zie ik ook niet direct risico's.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32997-lege-bv-verkopen/#findComment-339369
Delen op andere sites

• 0

De naam alsmede doelomschrijving kunnen toch gewijzigd worden door middel van een statutenwijziging bij de notaris. Zie erop toe dat dit gebeurt en ga desnoods mee naar de notaris om dit te regelen.

Odeon, je hebt helemaal gelijk, ik dacht dat dit niet kon maar ik was abuis.

Statutenwijziging / naam BV

Iedere BV heeft een statutaire naam (dit is de officieel naam van de BV). Naast de statutaire naam is er de mogelijkheid om meerdere handelsnamen te hanteren. Hier kan een BV onder handelen. Mocht u echter gebruik willen maken van zo een handelsnaam, moet de statutaire naam wel altijd op het briefpapier staan. De handelsnamen dienen bij het Handelsregister ingeschreven te worden.

Een wijziging van de statutaire (officiële) naam van de BV moet gerealiseerd worden middels een statutenwijziging wat via de notaris moet plaatsvinden. Mocht hier sprake van zijn, is het verstandiger om de statuten in zijn geheel te wijzigen (hier worden geen extra kosten voor in rekening gebracht).

Het wijzigen van de statuten moet altijd via de notaris en het Ministerie van Justitie lopen. Het onderzoek van het Ministerie gaat niet over de personen die achter de statutenwijziging steken.

De naam, de doelstelling en de statutaire vestigingsplaats van de BV worden in de statuten van een vennootschap vermeld. U zult hierin ook nog allerlei interne regels voor de BV vinden, maar deze zijn op het moment niet van belang.

De situatie kan zich voorvallen dat het verplicht is om de statuten te wijzigen bij de aankoop van een BV, de vorige eigenaar heeft dit dan als eis gesteld.

laatste vet gedrukte kan interessant zijn,mischien idd als eis in het contract/(ver)koop akte

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32997-lege-bv-verkopen/#findComment-339461
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar