• 0

Startende Dienstverlener - Belasting, BTW nummer, of simpelweg bijverdienen?

Beste professionals,

Momenteel wil ik naast mijn vaste baan dienstverlening aanbieden aan mensen die websites hebben. Dit gaat om het herschrijven van teksten, optimaliseren van websites en adverteren op internet.

Momenteel doe ik dit binnen mijn eigen netwerk en betreft het maximaal 2500 op jaar basis.

- Hoe pak ik dit aan met de belasting? kan ik bijvoorbeeld een factuur sturen zonder BTW nummer en kvk nummer?

- moet ik überhaupt BTW op een factuur vermelden? of hoeft dit niet als je "bijverdient"

- Moet ik hier echt een bedrijf voor opzetten? of kan ik tot een bepaald bedrag bijverdienen en dit aangeven bij mijn belastingaangifte?

Mijn doel is wel binnen 2 a 3 jaar 1 dag in de week voor mijzelf te werken, dat ik dan een bedrijf moet oprichten snap ik, maar moet dit ook voor bijverdieners op kleine schaal?

Ik hoor graag hoe jullie hier over denken.

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste professionals,

Momenteel wil ik naast mijn vaste baan dienstverlening aanbieden aan mensen die websites hebben. Dit gaat om het herschrijven van teksten, optimaliseren van websites en adverteren op internet.

Momenteel doe ik dit binnen mijn eigen netwerk en betreft het maximaal 2500 op jaar basis.

- Hoe pak ik dit aan met de belasting? kan ik bijvoorbeeld een factuur sturen zonder BTW nummer en kvk nummer?

- moet ik überhaupt BTW op een factuur vermelden? of hoeft dit niet als je "bijverdient"

- Moet ik hier echt een bedrijf voor opzetten? of kan ik tot een bepaald bedrag bijverdienen en dit aangeven bij mijn belastingaangifte?

Mijn doel is wel binnen 2 a 3 jaar 1 dag in de week voor mijzelf te werken, dat ik dan een bedrijf moet oprichten snap ik, maar moet dit ook voor bijverdieners op kleine schaal?

Ik hoor graag hoe jullie hier over denken.

Ik vind 2500 klanten per jaar best veel, ik zou me maar snel inschrijven en aanmelden

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0
geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

Ik denk dat het over 2500 euro per jaar gaat ;)

Of het verplicht is weet ik niet, het lijkt me wel handig. Zeker als je het plan hebt om het te laten groeien. De kosten voor het oprichten van een VOF of eenmanszaak zijn niet hoog, enkele tientjes en je bent geregistreerd. Kun je gelijk ervaring opdoen en oefenen met het boekhouden en dat soort zaken.

Party & Reisverhalen http://www.donlorenzo.eu

• 0

Ik denk dat het over 2500 euro per jaar gaat ;)

Of het verplicht is weet ik niet, het lijkt me wel handig. Zeker als je het plan hebt om het te laten groeien. De kosten voor het oprichten van een VOF of eenmanszaak zijn niet hoog, enkele tientjes en je bent geregistreerd. Kun je gelijk ervaring opdoen en oefenen met het boekhouden en dat soort zaken.

Mmmm. Het is natuurlijk niet zo dat omdat je klein bent je zomaar wat kan oefenen of aanklooien met je boekhouding etc. Dit moet je gewoon meteen goed doen.... Aan de inschrijving zijn volgens mij geen kosten verbonden wel een jaarlijkse bijdrage.

Het hele inschrijven stelt niets voor maar, je begint wel meteen een -extra -relatie met de gemeente (bestemmingsplan) Belastingdienst (Admin) Verzekering (aansprakelijkheid) Werkgever (concurrentie beding) Sociale zekerheid (wat als je je baan verliest) etc... Het is natuurlijk een hele mooie stap naar het eigen ondernemerschap, maar er komt dan echt wel meer bij kijken; niet veel moeite maar vergeet het niet!!

• 0

Bedankt voor de aanvulling. Met oefenen bedoel ik natuurlijk niet zomaar wat aanklooien, maar het proberen goed te doen. Feit is dat met een omzet van 2500 euro foutjes of onhandigheden in de boekhouding nooit meer dan een paar honderd euro zullen kosten, waarmee je dan wel hetzelfde leert als dat je de fouten zou maken bij een grotere onderneming met evenredig grotere kosten.

Daarbij heb je simpelweg minder posten te verwerken waardoor het overzichtelijker blijft als je het nog niet helemaal onder de knie hebt.

Party & Reisverhalen http://www.donlorenzo.eu

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar