• 0

Dropshippen vanuit Frankrijk - hoe zit dat met BTW?

Hallo allemaal,

Onze webwinkel gaat binnenkort online en voor de inkoop hebben we een groothandel gevestigd in Frankrijk. Wij zullen voornamelijk dropshippen waarbij dus het product vanuit de groothandel in Frankrijk direct naar de klant zal worden gestuurd.

Nu is het voor mij onduidelijk hoe dit gaat met btw aangezien de groothandel dus in Frankrijk zit gevestigd. Ik hoop dat iemand mij uit kan leggen hoe dit precies gaat. Alvast bedankt.

PS: het is misschien een vrij standaard vraag, maar ik heb de exact zelfde situatie niet kunnen vinden op het forum.

[titel aangepast - mod]

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Ondanks dat de goederen rechtstreeks naar de (particuliere?) klant gaan, is er sprake van 2 leveringen: 1 door de groothandel aan jou (ICL) en een door jou aan de klant (binnenlandse(?) levering).

Wellicht kun je de vraagtekens nog bevestigen?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

• 0

Ondanks dat de goederen rechtstreeks naar de (particuliere?) klant gaan, is er sprake van 2 leveringen: 1 door de groothandel aan jou (ICL) en een door jou aan de klant (binnenlandse(?) levering).

Wellicht kun je de vraagtekens nog bevestigen?

bedankt voor de reacties.

Ja, dit klopt allemaal. We willen onze voorraad steeds meer uitbreiden waardoor we soms ook artikelen aanschaffen die naar ons worden gestuurd. Maar het grootste deel zal rechtstreeks naar de particuliere klant in Nederland worden gestuurd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar