• 0

ongewenste links

Dag Levelaars,

 

is er iets te doen tegen een website die uitdrukkelijk tegen mijn zin in een link naar mijn site plaatst? Het gaat hier om www.startendeondernemers.nl die een (overigens niet te bezoeken) pagina heeft opgenomen met daarop uitsluitend vermeldingen om de resultaten in zoekmachines te verbeteren. Ze hebben daarom lappen met meta tags gemaakt waarin allerlei bekende en onbekende websites zijn opgenomen. Waaronder dus die van mij.

Ik heb ze uitdrukkelijk verzocht de naam van mijn website (businessbox) en het bijbehorende webadres te verwijderen, maar ze geven daaraan geen gehoor.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het gaat hier om www.startendeondernemers.nl die een (overigens niet te bezoeken) pagina heeft opgenomen met daarop uitsluitend vermeldingen om de resultaten in zoekmachines te verbeteren

 

Je spreekt over een niet-te-bezoeken pagina... vergeef mijn domheid, maar hoe kun je dan weten wat er op die pagina staat?

 

Afgezien daarvan: Ik vraag me af of er een wettelijke basis is die het mogelijk maakt het plaatsen van een link op zich te verbieden.

 

Natuurlijk kan dat wel als er sprake is van misleiding ('dit bedrijf is duurder dan wij') of bijvoorbeeld laster ('klik hier voor een grote oplichter'). Verder begrijp ik ook niet helemaal hoe HUN positie in een zoekmachine beter wordt als ze jouw link opnemen.. dat zou hoogstens andersom kunnen werken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Benm,

 

valt wel mee met die domheid denk ik.... ;)

Ik ben erachter gekomen doordat ik de pagina in Google tegenkwam. Bezoeken lukte niet omdat ze er een redirect in hadden opgenomen. In Homesite of Dreamweaver kun je het adres echter intikken en dan krijg je de hele code binnen.

 

Of ze hoger komen in zoekmachines weet ik ook niet, het gaat me puur om de vraag of je de naam van een ander bedrijf mag 'gebruiken' terwijl het met de inhoud van de site niets van doen heeft. In België mag dat kennelijk niet. Maar hoe het hier is weet ik niet. Mag ik zomaar 30 x Wehkamp in mijn metatags zetten als ik een postorderbedrijfje wil starten?

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Afgezien van het juridische vraagstuk, zal zeker Google de desbetreffende site snel doorkrijgen en deze vorm van fraude ontdekken en de site voor altijd blokkeren.

 

En op een site waar niemand komt, mogen ze vast wel een verborgen link plaatsen ;-)

 

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.