• 0

Webshop beginnen, een vraag

Beste lezers

 

Dit is mijn eerste HL bericht, ik ben nu al een week hier actief aan het lezen en tot nu toe al een heel stuk wijzer geworden. Echt de informatie hier is kwalitatief heel goed, geen zeurende kleine kinderen ofzo haha.

 

Ik wil binnen enkele maanden een webshop gaan beginnen voor telefoon accesoires. Ik ga dit heel langzaam opbouwen aangezien ik geen haast heb (net 18 jaar) en ook nog geen ervaring heb met een webshop dus alles moet ik nog leren.

 

Mijn vraag is:

 

Ik ben nu al telefoon accesoires op marktplaats aan het verkopen, rond de 200-250 verschillende artikelen, deze producten heb ik overgekocht van een falliet winkeltje. Hier heb ik geen faktuur oid bij gekregen, en verkoop ik dus gewoon zonder kvk etc op marktllaats. Mijn vraag is, kan/mqg ik deze producten dalijk ook naast mijn andere producten die ik dan ga inkopen verkopen op mijn webshop, en wat moet ik daarvoor doen?

 

Gr

 

Jonathan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is geen enkele relatie tussen het zonder factuur kopen (wat mij overigens bij koop van een curator zou verbazen) en het al dan niet verplicht in moeten schrijven bij de KvK. Het kan zomaar zijn dat je nu al ingeschreven moet staan. Die inschrijving staat dan overigens ook weer los van de registratie bij de Belastingdienst (omzetbelasting) of hoe je de inkomsten in je aangifte inkomstenbelasting moet verwerken.

 

Over hoe je om moet gaan met producten waar je geen inkoopfactuur hebt, zie bijvoorbeeld hier. Even doorklikken en er gaat een wereld voor je open.

 

Ik raad je aan ook even wat topics over het starten van een onderneming c.q. webshop door te lezen, er zijn er vele, met daarin vele problemen en adviezen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jonathanmr,

 

Graag wil ik zo vrij zijn om een steentje bij te dragen aan jouw nieuwe webshop. Ik bedoel het goed.

 

Voordat je begint aan een webshop voor telefoon accessoires doe dan twee dingen:

1. verdiep je in de correcte schrijfwijze van het woord, dus niet telefoon accesoires maar wel --> telefoon accessoires (staat anders erg slecht op je website)

2. verdiep je in de concurrentie en bepaal of dat jij hier tegenop kan concurreren

 

3. optioneel: misschien is het handig om een geheel (beknopt) marketingplan te schrijven zodat je op basis van informatie uit de markt weloverwogen beslissingen kunt maken.

 

Nogmaals: ik wil je alleen maar helpen. Voor het opzetten van een website/webshop wil ik je via de mail graag helpen met gerichte vragen.

 

Groet,

Edwin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.