Ga naar inhoud

Rayonbescherming/concurrentiebeding

Geplaatst:

ondernemer30

Beste allemaal,

Enige tijd gelden heb ik een berichtje geplaatst inzake het mogelijk splisten van onze VOF.

Dit begint meer vorm te krijgen wat er in heeft geresulteerd dat mijn compagnon heeft aangegeven

uit de VOF te willen stappen als hij het concept wat wij hebben mag blijven uitvoeren.

Wel zijn we het er beide over eens dat we laten vastleggen dat hij voor een bepaalde periode niet in

mijn werkgebied mag werken (prospects benaderen enz). We hebben een bepaald gebied op de kaart

uitgewerkt waar hij niet mag komen. Voor het bestaande bedrijf waar ik zelf mee door zal gaan, worden geen

beperkingen opgelegd wat betreft rayon en concurrentiebeding.

Nu zijn we het er alleen nog niet over eens wat de duur zal worden voor deze rayonbeschreming.

Ik zelf neig naar 5 jaar en mijn (ex)compagnon neigt naar 2 jaar.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en of jullie me kunnen vertellen wat volgens de wet een redelijke termijn is.

Groeten,

Rens

Featured Replies

Geplaatst:

ronaldinho

wat volgens de wet een redelijke termijn is.

Dat is simpel: dat staat er niet in.

Het zal van geval tot geval verschillen en in ieder geval afhankelijk zijn van het doel. Vijf jaar lijkt me wel heel lang, maar onder omstandigheden kan dat volstrekt reëel zijn. In veel gevallen zul je in twee jaar tijd jezelf toch ook wel hebben kunnen bewijzen onder bestaande klanten en targets en zouden die je huidige medevennoot toch wel ongeveer vergeten moeten zijn. Maar daar is natuurlijk geen oordeel over te geven.

Wat ga je trouwens doen met klanten die per se met hem mee willen? Die zelf aangeven hoe dan ook niet bij jou te blijven? Ga je dan ook zeggen dat je medevennoot die niet mag bedienen? Of vraag je dan niet liever een vergoeding aan je medevennoot voor het meenemen van die klant, zodat jullie beiden er nog wat aan verdienen?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.