• 0

Welke vorm van marketing inzetten om winkeliers te bereiken?

Ik ben op zoek naar mogelijkheden en/of een strategie om de winkeliers in de grote steden te bereiken. Er is een dienst die ik onder de aandacht wil brengen welke bedoeld is voor alle winkeliers in het algemeen. Bij het schrijven van het businessplan loop ik vast op het punt marketing. Ik heb er ideeën over, maar ik heb het met diverse ondernemers gespiegeld en hoor zoveel diverse zaken, dat ik door de bomen het bos even niet meer zie.

Mijn doelstelling is om twee zaken voorelkaar te krijgen:

1. Bekendmaking/Naamsbekendheid van het merk van de dienst

2. Winkeliers tot actie laten overgaan om gebruik te maken van deze dienst.

Mijn ideeën om de winkeliers te benaderen:

A. Directmailing d.m.v. adressenbestand op te vragen via Kamer van Koophandel.

B. Adverteren in vakbladen voor winkeliers

C. Direct langs te gaan bij diverse winkeliers

Graag zou ik tips/suggesties ontvangen van anderen (of wellicht ervaringsdeskundigen) die mij verder kunnen helpen. Ik heb namelijk het idee dat deze doelgroep (winkeliers) moeilijk te bereiken zijn via deze kanalen.

Aanbevolen berichten

• 0

Hoe ben jij destijds in het KvK-krantje gekomen, heb jij ze bijv. zelf benaderd of kwamen ze naar je toe?

Heb jij wellicht een bron waar ik een overzicht kan vinden van de vakbladen voor retail per sector?

Artikel krantje was naar aanleiding deelname aan het Hallo forum.

Er zitten veel retailers op twitter en facebook en wil je meteen een CEO van een grote winkelketen aanspreken dan is de LinkedIn group http://www.linkedin.com/groups?gid=137624 ALLRETAIL Netherlands wellicht wat voor je.

Nu na zo'n 5 jaar weet men mij eindelijk te vinden wat volgens mij hoofdzakelijk komt door mijn activiteiten op Twitter en mond-tot-mond reclame.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar