• 0

Tenderned, alle aanbestedingen vanuit de overheid op 1 site.

Al hoewel de website nog wat knullig en amateuritisch is. Is het idee wel goed.

 

Alle openbare aanbesteding zullen op deze website bekend worden gemaakt. Eerst nog vrijwillig, maar later verplicht.

Het is niet alleen van de ministeries, maar ook van ziekenhuizen, universiteiten etc.

 

Het is een initiatief vanuit het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie.

 

Op dit moment zijn het vooral europese aanebstedingen, maar denk dat wanneer het verplicht gaat worden, dit vanzelf zal uitbreiden.

 

https://www.tenderned.nl (helaas alleen via httips, wat in dit geval resulteerd in een erg trage website)

 

 

[Mod edit: titel startpost ververst na samenvoegen met nieuw topic 09-04-20113]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, ken het

 

Drie opmerkingen hierover:

 

-1- Er bestaat al zoiets en dat heet aanbestedingskalender.

-2- Waarom niet gewoon alle data beschikbaar maken via het eerder op HL besproken opendata-initiatief

-3- Belgié heeft al een mooi gelijksoortig systeem, https://enot.publicprocurement.be/

-4- Helaas hebben veel inkooporganisaties die als tussenpersoon optreden ook al weer verdergaande e-tendering systemen. Dan zie je de aankondiging ergens verschijnen en vervolgens mag je daar weer opnieuw inloggen voor de daadwerkelijke aanebsteding.

 

Maar goed, we zullen zien waar dit toe leidt.De tekst in de cartoon 'vanaf nu wordt aanbesteden een feestje' zou ik als overheid vooralsnog niet in de mond nemen.

 

Bedankt voor de link trouwens

Link naar reactie
  • 0
helaas alleen via httips, wat in dit geval resulteerd in een erg trage website

Volgens mij komt dat eerder door de drukte - de site is vandaag geopend, en wordt onder andere op nu.nl genoemd. Ervaring leert dat de meeste sites dan onder al die de aandacht door de hoeven zakken. ;)

 

Wel een beetje vaag verder - paar vooraankondigingen bekeken, en daar staat dan bijvoorbeeld "Sluitingdatum: 16-7-2011" bij...

Link naar reactie
  • 0

Aankondiging Gegunde Opdracht, betekend toch dat hij aan iemand is uitbesteed?

 

 

Anders staat daaronder een stuk waar je de datum kan invoeren. Alleen is dat wel weer heel omslachtig.

 

Maarja overheid he, die kunnen geen websites (laten) bouwen, is meestal een zooitje. Is het niet op het gebied van veiligheid,, dan is het wel op gebruikersgemak.

Link naar reactie
  • 0
Aankondiging Gegunde Opdracht, betekend toch dat hij aan iemand is uitbesteed?

Ja, inderdaad - dat zal het zijn. Wel erg brak, inderdaad. Richt dan een apart archief gedeelte in. Ben wel benieuwd hoe deze website aanbesteed is, en wat hij gekost heeft... ;)

 

Meer on-topic: het zou wel fijn zijn als aanbestedingen wat transparanter waren. Vorig jaar las ik dat de website van mijn gemeente op de schop zou gaan. Contact opgenomen, en ik zou het horen als het allemaal zou gaan spelen. Niets gehoord. Laatst las ik dat de nieuwe site binnenkort gelanceerd wordt. Navraag levert de melding op dat de maker van de oude website is overgenomen door een ander bedrijf, en dat die daarom de nieuwe website hebben gemaakt. Het was vast de bedoeling daar enige vorm van logica over te brengen, maar dat is helaas niet gelukt.

 

En heh...

Link naar reactie
  • 0

Algemeenheid valt wel mee. ze worden steeds verder opgedeeld als je ze uitklapt. Type voor de gein maar eens 'software' in het zoekvenster :)

 

Bedoelde meer dat je , als je heel specifiek zoekt, alle codes 1 voor 1 moet selecteren en toevoegen.

Gewoon de boom uitklappen met een vinkje ervoor en alles in 1 keer toevoegen is makkelijker.

 

Verder, maar dan wordt het wel heel diepgaand, is dat ik met afvraag hoe ze dit systeem en al bestaande systemen willen gaan koppelen.

Het NIC heeft bijvoorbeeld al het veel geavanceerdere EU-supply. Gaan ze dat opzijzetten, of moet je alsnog in 2 systemen inloggen en werken?

Maar dat is verder geen onderwerp voor dit forum denk ik

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.