• 0

Regels wat betreft webshopnaam (url)

Ik zit met de vraag of de naam (url) van een webshop gelijk moet zijn aan de bedrijfsnaam van een bedrijf dat er "achter" zit, of dat die naam helemaal vrij te kiezen is.

 

Wat wij namelijk willen is een bedrijfje oprichten dat zich bezig houdt met importeren van producten en deze lokaal te verkopen.

In eerste instantie richten we ons op een specifieke productgroep, welke we via een eigen webshop willen verkopen. Maar we willen ons niet vastleggen op het importeren van alleen deze producten. In de toekomst willen we ook eens andere dingen kunnen importeren via ons bedrijf en bijvoorbeeld via andere webshops verkopen.

 

Voor ons bedrijf zoeken we dus een "generieke naam", de webshop moet qua naamgeving liever toepasselijk zijn op de te verkopen producten. En we willen dus een compleet andere naam kiezen voor de webshop dan ons bedrijf heeft.

 

En een kort vraagje.... bedrijfsnaam = handelsnaam ?? Of is er een verschil?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je mag een andere webshopnaam hebben dan je bedrijfsnaam, MAAR, je mag ook meerdere bedrijfsnamen registreren. Dat zou ik persoonlijk wel doen. Op zich is het niet nodig, als jij in 2011 domeinnaam abc registreert en iemand registreert in 2012 bedrijfsnaam abc dan kunnen zij de domeinnaam niet van jou claimen, want jij was hun al voor. Maar het is geen moeite meerdere bedrijfsnamen te registreren. Ook kun je dan een zakelijke rekening openen onder de naam abc, dat is niet mogelijk als je de bedrijfsnaam niet bezit.

Link naar reactie
  • 0

Je mag een andere webshopnaam hebben dan je bedrijfsnaam, MAAR, je mag ook meerdere bedrijfsnamen registreren. Dat zou ik persoonlijk wel doen. Op zich is het niet nodig, als jij in 2011 domeinnaam abc registreert en iemand registreert in 2012 bedrijfsnaam abc dan kunnen zij de domeinnaam niet van jou claimen, want jij was hun al voor. Maar het is geen moeite meerdere bedrijfsnamen te registreren. Ook kun je dan een zakelijke rekening openen onder de naam abc, dat is niet mogelijk als je de bedrijfsnaam niet bezit.

 

Ok, dus ons bedrijf kan dus onder steeds een andere nieuwe naam hele andere producten gaan importeren en verkopen dan het al deed? En deze nieuwe naam kunnen we dan wel als webshop naam gebruiken?

Link naar reactie
  • 0

Nu wil ik niet meteen naar de KvK rennen en me helemaal verdiepen in de regeltjes voor ondernemen.

 

Begin bij het begin. Je hoeft je niet meteen in te schrijven, maar een beetje moeite mag je wel doen. Haal wat info over ondernemen (en namen) bij de KvK voordat je vragen stelt op dit forum. Dit topic gaat dicht.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.