• 0

Waardebepaling domeinnamen

Een vraag waar ik zelf niet goed uitkom.

 

Binnenkort wil in mijn web-onderneming te koop aanbieden maar vind het erg lastig om er een waarde aan mee te geven.

Uiteraard heb ik hier en daar al informatie ingewonnen maar kom er toch niet goed uit, want wat de gek er voor geeft kan ik niet zoveel mee, vandaar mijn vraag op HigerLevel.

 

Er zijn 2 hoofddomeinen en 4 subdomeinen, 1 hoofddomein is ruim 4 jaar oud. Hier komt gem. 300 bezoekers per dag op uit organisch verkeer. Shop heeft PR3. Het tweede hoofddomein is 2 jaar oud en hier komt gem. 150 bezoekers op. Shop heeft PR 2. De andere 4 domeinen zijn nu gekoppeld aan de hoofddomeinen.

 

Alle domeinnamen zijn fashion gerelateerd. Welke het precies zijn wil ik in deze fase nog niet bekendmaken.

 

Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. Judith

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op zich kun je voor jezelf wel een idee krijgen over waarde.

Hoeveel geld kun jij met de sites verdienen waarbij je ook rekening houdt met tijd die je er in moet stoppen.

 

De volgende vraag is of iemand anders met die sites misschien meer geld zou kunnen verdienen en hoeveel dan.

 

Als je antwoord op die vragen kunt geven dan zou je kunnen beredeneren hoeveel jaar iemand het ongeveer de tijd wil geven om de koopsom terug te verdienen en dus geld te gaan verdienen, die periode is bij pure websites niet zo lang. Bij gezonde ondernemingen ligt dat vaak ergens tussen de 3 en 5 jaar.

 

Ik heb niet genoeg info om er echt iets over te zeggen maar misschien brengt het je op ideeën.

Link naar reactie
  • 0

Beste jvrs,

 

welkom op Higherlevel. Even voor een duidelijk beeld. Je spreekt van domeinnamen, maar ik neem aan dat er achter die domeinnamen iets gebeurt voor bezoekers? Komt hier omzet uit voort?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Is de waarde van de domeinnamen dan niet voor een groot deel gebonden aan deze activiteiten? En kun je deze dan niet alleen als geheel of in ieder geval in samenhang waarderen? Of anders gezegd: wat kan de toegevoegde waarde van de losse domeinnamen zijn voor een koper?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Highio, dat ben ik met je eens. De shop en evt. de voorraad gaan we dan ook verkopen. Maar misschien wordt deze los verkocht.

 

Zoals gezegd vind ik het lastig om een vraagprijs te bepalen. Dit geldt ook voor de shop. Het gaat om een Magento Multishop met daarin een behoorlijk aantal modules. Alles werkt en is zeer gebruiksvriendelijk voor zowel de bezoeker als de beheerder.

 

Dan hebben we ook nog de voorraad en wordt deze meeverkocht, Klantenbestand/mailinglist, social media account etc.

 

Lastig lastig... is er misschien iemand die een goed, betrouwbaar en Nederlands bedrijf kent die mij hier in kan ondersteunen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Denk dat ze het meest opbrengen als je alles als 1 compleet pakket aan zou bieden. Een losse domeinnaam is niet zo veel waard, namelijk precies zoveel als de gek er voor geeft.

 

Een shop met concrete cijfers over omzet, winst, kosten en dergelijk heeft een veel nauwkeuriger te bepalen waarde.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.