Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mark83
Mark83
Hallo,
Ik ben nieuw op het forum en zal mij even voorstellen.
Mijn naam is Mark en ik ben een ex-ondernemer.
In 2007 is mijn v.o.f. failliet verklaard.
Ik ben in 2003 samen met mijn broer een eigen zaak begonnen.
Na 3 jaar ondernemen hebben wij door liquiditeitsproblemen en een verkeerd franchisegeven de deuren moeten sluiten.
Wij zijn een lening aangegaan bij de ABN AMRO met een overheidsgarantie en mijn vader en moeder hebben een achtergestelde lening afgesloten.
In 2010 is het faillisement van de v.o.f. opgeheven bij gebrek aan bate. Voor mij privé is er een slotuitdelingslijst neergelegd.
Ik heb al die jaren niks meer van schuldeisers vernomen, tot vandaag de dag.
Mijn vader is degene die nu het hele bedrag wat hij heeft geleend bij mij verhaald en dreigt met incassobureau.
Mijn moeder is 2 jaar geleden overleden.
Het schijnt dat met de levensverzekering de totale schuld is afgelost.
Mijn vader is sinds het overlijden niet meer zichzelf en is daarom ook zijn goede baan kwijt.
Omdat hij waarschijnlijk zijn kosten niet meer kan opbrengen klopt hij nu bij mij aan.
Het is dus mijn vraag of hij bluft of dat hij recht heeft op dit geld.
Ik heb uit coulance naar mijn vader geen aanspraak gemaakt op mij erfenisdeel ondanks mijn slechte financiele positie.
Dit was voor mij een ethische beslissing, aangezien zij garant stonden voor onze zaak.
Ik heb herhaaldelijk een overzicht van mijn schulden aangevraagd bij mijn vader echter wil hij deze niet leveren.
Hij eist dat ik hem maandelijks een bedrag overmaak en dit onderteken "zonder eindbedrag".
Helemaal op mijn achterhoofd gevallen ben ik niet. Ik wil hem een voorstel doen wat door beide partijen ondertekend
wordt, wat rechtmatig is, en hem ervan weerhoud om alsnog gerechtelijke stappen te ondernemen zolang ik betaal.
Is hier een standaard brief voor of kan iemand mij daarmee helpen?
Is deze schuldeis terecht of bluft mijn vader?
Ik ken mijn vader al lang niet meer terug en ik weet dat hij tot zeer onvoorspelbare akties is staat is.
Hij heeft namelijk een maand geleden misbruik gemaakt van zijn functie en al mijn geld van mijn rekeningen
geplunderd(gestolen) met als omschrijving "eerste deelaflossing". Dit heb ik gelukkig terug kunnen krijgen door
herhaaldelijk aandringen bij bank en dreiging tot aangifte bij de politie.
De hele historie, waar dit nog een fractie van is, begint mij zodanig op te breken dat ik het overzicht kwijt raak
en niet altijd even correct kan beslissen. Ik wil er daarom alles aan doen om een incasso met extra kosten en
waarschijnlijk een nieuw faillisement te voorkomen.
Ik hoop dat er iemand is die één van mijn vragen kan beantwoorden of advies kan geven.
Groet,
Mark
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34321-schuld-afkopen-na-faillisement/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag