Ga naar inhoud

werken zonder bemiddelingsbureau

Geplaatst:

jetje77

Ik werk nu bijna 2 jaar als zpp-er in de zorg. Dit is voornamelijk via bemiddelingsbureaus.Wat ik me al die tijd al af vraag is, waarom kan ik als zzp-er niet zelf naar een instelling gaan om mijn diensten aan te bieden? Dat scheelt voor de instelling en de zelfstandige bemiddelingskosten. Dit kun je dan weer uitgeven aan handen aan het bed.

Ik kan maar niet gevonden krijgen of je als zzp-er rechtstreeks voor bijv. een verzorgingshuis of een verpleeghuis mag werken. ( mits je natuurlijk meer als 3 verschillende opdrachtgevers hebt ).

Heb het antwoord op deze vraag al op meerdere manieren proberen te krijgen, maar nog steeds geen duidelijk antwoord.

Weet iemand hier hoe dat juridisch gezien zit met awbz zorg ?

Featured Replies

Geplaatst:

fvddungen

Tuurlijk mag je gewoon rechtstreeks voor die opdrachtgevers werken. Er is geen wet, die dat verbiedt. Maar heb jij enig idee hoe jij bij grote opdrachtgevers binnen kunt komen? Zulke bedrijven besteden het zoeken naar inhuurpersoneel gewoon uit aan juist dat soort bemiddelingbureau's. En die bureau's vangen dan flink wat euro's voor elk uur wat jij werkt, terwijl zij er praktisch niets voor hoeven te doen. Ik zit in de software ontwikkeling en ik zit met hetzelfde probleem. Ik werk ook via bemiddelingbureau's bij hele grote opdrachtgevers. Het heeft ook invloed op mijn uurtarief, die zo flink wordt gedrukt. Ben er dus niet blij mee, maar ik zou niet weten hoe ik anders bij die grote jongens binnen kom.

Zelfstandige loonslaaf

Geplaatst:

renep

Ik kan maar niet gevonden krijgen of je als zzp-er rechtstreeks voor bijv. een verzorgingshuis of een verpleeghuis mag werken.

Doel je misschien op de kwestie in 2010 rond een brief van Minister De Jager van Financiën? Daar is een rechtszaak over geweest die duidelijk heeft gemaakt dat zzp'ers AWBZ-zorg mogen leveren.

Maar dat gaat dan - als ik het goed begrijp - over zzp'ers die concurreren met zorginstellingen. Als zzp'er werken voor die zorginstellingen lijkt me al helemaal geen probleem.

Geplaatst:

Marco van den Maagdenberg

Ik werk nu bijna 2 jaar als zpp-er in de zorg. Dit is voornamelijk via bemiddelingsbureaus.Wat ik me al die tijd al af vraag is, waarom kan ik als zzp-er niet zelf naar een instelling gaan om mijn diensten aan te bieden? Dat scheelt voor de instelling en de zelfstandige bemiddelingskosten. Dit kun je dan weer uitgeven aan handen aan het bed.

Volgens mij doet een zorginstelling liever geen zaken met afzondelijke zzp-ers vanwege de hoeveelheid organisatorische en administratieve kosten die het met zich meebrengt. Door met bemiddelingsbureau's te werken wentelt de zorginstelling de kosten en de organisatie daar op af en is men best bereid daarvoor te betalen. (uiteindelijk betaalt de zzp-er daarvoor natuurlijk!)

Geplaatst:

fvddungen

Volgens mij doet een zorginstelling liever geen zaken met afzondelijke zzp-ers vanwege de hoeveelheid organisatorische en administratieve kosten die het met zich meebrengt. Door met bemiddelingsbureau's te werken wentelt de zorginstelling de kosten en de organisatie daar op af en is men best bereid daarvoor te betalen. (uiteindelijk betaalt de zzp-er daarvoor natuurlijk!)

Tja, dat is wel begrijpelijk, maar de zzp'er is daar eerder de dupe van. In mijn geval wordt vaak 20,- per uur of soms zelfs meer bij mijn uurtarief opgeteld. Dat is gewoon dik 3500,- per maand verdienen voor een beetje administratief werk. En daardoor moet ik vaak mijn uurtarief ook nog eens gaan drukken en worden ook nog eens mij allerlei regeltjes opgelegd. Ik ben blij dat ik intussen wel een paar opdrachtgevers heb, waar ik rechtstreeks zaken mee doe. Geeft me meer vrijheid en ik hou er meer aan over. Zal wel aan mij liggen, maar ik vind die bemiddelingsbureau's een overbodige schakel, die slapend rijk worden over de ruggen van de zzp'ers.

Zelfstandige loonslaaf

Geplaatst:

jetje77

• Auteur

In mijn opinie lijkt me dat een organisatie met een goede p&o afdeling wel in staat is om een gesprek met een zzp-er aan te gaan.

Als het onverhoopt toch niet bevalt zet je zo iemand niet meer in, je hebt immers geen verplichting naar elkaar toe. Je overhandigd als zzp-er de nodige papieren en verder lijkt het me dat er niet zo heel veel regelwerk bij komt kijken.

De zzp-er maakt de factuur en deze stuur je naar de instelling.

Voor de instelling is het fijn als je bijv. een groepje zzp-ers hebt die je gewoon kan benaderen met de gaten die je in je dienstlijst hebt. Zo heb je in ieder geval met regelmaat dezelfde zzp-ers over de vloer. Dat komt uiteindelijk toch de zorg ten goede!

Het is een eenmalige gespreksronde om zzp-ers te werven en daarna betaal je geen bemiddelingskosten per uur meer.

Of bekijk ik nu alles door een roze bril ???

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.