Ga naar inhoud

werken zonder bemiddelingsbureau

Geplaatst:

jetje77

Ik werk nu bijna 2 jaar als zpp-er in de zorg. Dit is voornamelijk via bemiddelingsbureaus.Wat ik me al die tijd al af vraag is, waarom kan ik als zzp-er niet zelf naar een instelling gaan om mijn diensten aan te bieden? Dat scheelt voor de instelling en de zelfstandige bemiddelingskosten. Dit kun je dan weer uitgeven aan handen aan het bed.

Ik kan maar niet gevonden krijgen of je als zzp-er rechtstreeks voor bijv. een verzorgingshuis of een verpleeghuis mag werken. ( mits je natuurlijk meer als 3 verschillende opdrachtgevers hebt ).

Heb het antwoord op deze vraag al op meerdere manieren proberen te krijgen, maar nog steeds geen duidelijk antwoord.

Weet iemand hier hoe dat juridisch gezien zit met awbz zorg ?

Featured Replies

Geplaatst:

fvddungen

Tuurlijk mag je gewoon rechtstreeks voor die opdrachtgevers werken. Er is geen wet, die dat verbiedt. Maar heb jij enig idee hoe jij bij grote opdrachtgevers binnen kunt komen? Zulke bedrijven besteden het zoeken naar inhuurpersoneel gewoon uit aan juist dat soort bemiddelingbureau's. En die bureau's vangen dan flink wat euro's voor elk uur wat jij werkt, terwijl zij er praktisch niets voor hoeven te doen. Ik zit in de software ontwikkeling en ik zit met hetzelfde probleem. Ik werk ook via bemiddelingbureau's bij hele grote opdrachtgevers. Het heeft ook invloed op mijn uurtarief, die zo flink wordt gedrukt. Ben er dus niet blij mee, maar ik zou niet weten hoe ik anders bij die grote jongens binnen kom.

Zelfstandige loonslaaf

Geplaatst:

renep

Ik kan maar niet gevonden krijgen of je als zzp-er rechtstreeks voor bijv. een verzorgingshuis of een verpleeghuis mag werken.

Doel je misschien op de kwestie in 2010 rond een brief van Minister De Jager van Financiën? Daar is een rechtszaak over geweest die duidelijk heeft gemaakt dat zzp'ers AWBZ-zorg mogen leveren.