• 0

ZZP aan de slag bij conculega

Ik wordt op dit moment als ZZP'er ingehuurd om bij organisatie A mee te werken aan de implementatie van een softwarepakket. Het is een relatief nieuw pakket en nog vol in ontwikkeling; ik leer tijdens deze klus dus het e.e.a. Een van de tastbare resultaten is een stapel scripts, o.a. voor beheer en rapportage.

 

Nu weet ik dat een concullega organisatie B (het is non-profit sector) onlangs met hetzelfde pakket aan de gang gegaan is. Ik heb eerder voor die club gewerkt; sterker nog, ik ben bekend bij organisatie A door eerdere werkzaamheden bij B. Vandaag kwam ik er achter dat een medewerker van A mij aangeraden heeft bij B. Een groot compliment natuurlijk, en wordt binnenkort dus wellicht gebeld met een aanbod.

 

Nu mijn dilemma, dat ik graag opgelost wil voor ik daadwerkelijk in de situatie kom :-) Org B heeft wsch voor 80-90% dezelfde wensen als org A; ik zou dus veel uit mijn huidige opdracht kunnen hergebruiken. Maar ik wil ook eerlijk en integer blijven; ik kan iets van A niet zomaar aan B geven.

 

Een samenwerking tussen A en B zou het mooist zijn natuurlijk, maar na een mislukte fusie (door sommigen gezien als overname :-) ) weet ik niet hoe innig de banden zijn. Dat ga ik deze week proberen uit te vissen, maar tot die tijd hier de vraag: hoe gaan andere ZZP'ers met dit soort situaties om? Wat is best-practice/ gebruikelijk?

 

Er is overigens geen concurrentiebeding afgesproken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou er niet te zwaar aan tillen. In iedere volgende opdracht gebruik je weer hetgeen je geleerd/ontwikkeld hebt in vorige opdrachten. Uiteraard moet je oppassen geen bedrijfsgeheimen van de een met de ander te delen en de volgende organisatie ook geen lager tarief aanbieden omdat je e.e.a. al ontwikkeld hebt voor een vorige opdrachtgever en dit kunt hergebruiken.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met Marjan, maar de tastbare resultaten (scripts) die je noemt moet je bij A laten, want daar rust vermoedelijk auteursrecht of exclusief gebruiksrecht van A op, is het niet formeel dan is het wel moreel. Dat mag alleen ten goede komen aan B, als A daar toestemming voor geeft.

 

Ondertussen kun je het bij A geleerde zonder meer bij B toepassen om daar nieuwe scripts te ontwikkelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.