• 0

Goederen importeren & gebruiksaanwijzing

Beste leden,

ik heb al op het forum gezocht maar kon geen duidelijk antwoord vinden en posts waren heel oud.

Vandaar dat ik een nieuw bericht plaats. Ik zal even uitleggen met welk probleem ik zit :

Ik wil dus goederen importeren vanuit Engeland naar Nederland. De gebruiksaanwijzing is in het engels, opzich zijn het geen uitgebreide gebruiksaanwijzingen, maar het is wel verplicht om dit in het Nederlands aan te leveren in deze branch (ik weet niet of dat bij elke branch is). Dus ik vraag me af mag ik deze gebruiksaanwijzing zelf mag vertalen en erbij leveren d.m.v. een geprint vel?

Gr. Tom

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34673-goederen-importeren-gebruiksaanwijzing/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0
  • 0

Tommie,

Ik kan dit voor je uitzoeken maar dan moet ik wel eerst weten om welk product het gaat. Kun je dat aangeven?

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

• 1

Ik begrijp niet goed wat je met "speciale" cosmetica bedoelt, maar ik kan je wel vertellen wat de regels met betrekking tot cosmetica zijn. Die vind je op de site van Antwoord voor Bedrijven

Met vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

• 0

Dit had ik ookal gevonden op nvc-cosmetica.nl, maar ik vroeg mij af aangezien het uit Engeland komt staat alle informatie ook in het Engels. Mag ik dit zelf vertalen en erbij leveren op een geprint papier, volstaat dat dan?

11. De vermeldingen, bedoeld in het eerste lid, onderdelen c, d, e, g en h, moeten in de Nederlandse taal worden aangebracht.

c. een vermelding van de nominale hoeveelheid op het tijdstip van verpakking, aangegeven in gewicht of volume, tenzij er sprake is van verpakkingen die minder dan 5 gram of 5 milliliter bevatten, gratis monsters of verpakkingen voor eenmalig gebruik dan wel van voorverpakte cosmetische producten waarvoor details van gewicht of volume niet belangrijk zijn, die alvorens te worden verhandeld, per vast aantal stuks worden verpakt en waarvan het aantal stuks is vermeld op de verpakking waarin zij worden verhandeld dan wel zichtbaar in die verpakking is te bepalen;

d. een vermelding van de datum van minimale houdbaarheid in de volgorde maand, jaar of in de volgorde dag, maand, jaar en voorafgegaan door de woorden «bij voorkeur te gebruiken vóór eind ...» ofwel door een aanwijzing waar deze datum op de verpakking te vinden is;

e. een vermelding van de aanwijzingen omtrent het bewaren indien het tijdstip van minimale houdbaarheid afhankelijk is van een bijzondere wijze van bewaren;

f. een vermelding van het batch- of codenummer dat het mogelijk maakt de partij te identificeren;

g. een vermelding van gebruiksvoorwaarden en waarschuwingen die mede betrekking kunnen hebben op professioneel gebruik indien en voor zover deze ingevolge artikel 3 zijn voorgeschreven;

h. een vermelding van de functie van het cosmetisch product, behalve wanneer deze blijkt uit de aanbiedingsvorm van het cosmetisch product;

Toch bedankt voor de moeite !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar