• 0

G Rekening Ja of Nee??

Beste,

 

Ik ben sinds kort een eenmanszaak gestart, en verhuur mijzelf aan een ander bedrijf.

 

Nu wil het bedrijf graag dat ik een G rekening neem om zichzelf in te dekken tegen de risico's voor het geval er geen loonheffingen worden afgedragen. Heel begrijpelijk en terecht ook.

 

Maar in mijn geval heb ik geen personeel in dienst, en zal dus leven van de winst uit onderneming.

 

Mijn visie hier in is, dat ik geen G rekening nodig heb, zolang ik geen personeel in loondienst neem.

 

Klopt dit? Zo ja, waar kan ik hier besvestiging over vinden. Dit zouden ze graag willen zien voor dat er word afgeweken van een G rekening.

 

Mvg,

 

Jack Klop

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uittreksel kvk en var verklaring zou volgens mij voldoende moeten zijn en duidelijk aangeven evt op de factuur dat de werkzaamheden door jou zelf worden uitgevoerd zie ook http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/aansprakelijkheid_loonheffing_inlening_personeel_al5281z4fd.pdf

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Een G-rekening is er voor bedoeld om zeker te stellen dat jij jouw loonheffing afdraagt. Je hebt geen loon en dus geen heffing. Een g-rekening kan dus niet eens.

 

Hiervoor is de VAR gekomen. Je moet wel de goede hebben: "winst uit onderneming". Jouw opdrachtgever is hiermee behoolijk gevrijwaard van inlenersaansprakelijkheid.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.