• 0

journaalpost verwerking DGA in Holding

Beste lezer,

 

Graag een advies inzake de verwerking van dga loon in de holding. De uitbetaling als opname privé of in de kosten Loon / salaris?

 

Verder wil ik graag Primaccount aanschaffen voor verwerking IB en opstellen jaarrekening. Wie heeft metname ervaring met de jaarrekening die in het programma zit. Is de combinatie met Snelstart eenvoudig te maken.

Zijn er leden die een met andere software goede ervaring ook qua prijs.

 

Graag jullie reactie, alvast bedankt.

 

Groeten, Bruce

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Bruce,

 

Als je overweegt PrimAccount aan te schaffen dan neem ik aan dat je starter bent als administratiekantoor. Dat programma (ik draai dit op kantoor) is inderdaad goed geschikt om je aangiftes voor je klanten mee op te kunnen stellen. Jaarrekeningen maken in dat programma kan bij mijn weten niet. Je kunt hooguit vanuit administratiesoftware als snelstart de jaarrekening inlezen in de IB/VPB aangifte. Of die koppeling er is tussen beide programma's weet ik niet (gebruik geen snelstart). Even bellen met een van beiden zal het antwoord snel geven.

 

Je eerste vraag baart me wel zorgen. Als je niet eens weet hoe je het salaris van een DGA moet verwerken, hoe kun je dan fatsoenlijk optreden namens je klant? Sorry voor de botte opmerking, maar het is gewoon basiskennis boekhouden dat een DGA salaris krijgt en dat dat beslist niet als privé opname geboekt mag worden (het is geen eenmanszaak)! Het zijn dus loonkosten voor de BV.

 

Enfin, HL is daarnaast niet bedoeld om als adviseur dergelijke kennis te vergaren. We gaan er van uit dat je de kennis in pacht hebt, die je aanbiedt aan je klanten.

 

Dus vragen over software-ervaringen in je branche prima, maar vragen over de toepassing van wettelijke regels, horen niet op HL thuis.

 

groet en succes

Joost

 

HL admin

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.