Ik heb een spel ontwikkeld dat als doel heeft om leidinggevenden in bedrijven bewust te maken van de impact van hun leiderschapstijl op medewerkerstevredenheid (MT), klanttevredenheid (KT) en financiële resultaten (ROI). Veel managers hebben namelijk nog niet in de gaten dat als ze minder sturend optreden en meer faciliterend, dat dan de bedrijfsprestaties verbeteren. Er is veel onderzoek gedaan dat dit bevestigt. De resultaten van die onderzoeken heb ik geïntegreerd en in een rekenmodel gestopt. Het model is nu nog geschikt voor een specifieke branche, maar kan aan andere branches worden aangepast.
Het spel wordt gespeeld tijdens een workshop met 2 of meer teams. De teams krijgen een bedrijfsprofiel met de hoogst benodigde gegevens over financieën, personele bezetting en cultuur. Opdracht is om dit bedrijf in 3 jaar tijd financieel beter te laten presteren. Hiertoe krijgen de teams een lijst met acties, waaruit ze een aantal moeten kiezen. Aan elke actie zijn de effecten op financiën, MT, KT en productiviteit gekoppeld volgens de relaties die ik in het literatuuronderzoek heb gevonden. Het team dat de keuzes maakt die de doelstelling het dichtst benadert heeft gewonnen.
Nog interessanter dan wie de beste resultaten krijgt, is welke keuzes er worden gemaakt en de manier waarop de keuzes tot stand komen. Dat zegt namelijk heel veel over de leiderschapsstijl. Hier geef ik in de workshop feedback op. In een try-out met bekenden werd dit heel positief ontvangen. Maar hoe denken jullie hierover? Welke gedachten spelen er?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Isys
Isys
Ik heb een spel ontwikkeld dat als doel heeft om leidinggevenden in bedrijven bewust te maken van de impact van hun leiderschapstijl op medewerkerstevredenheid (MT), klanttevredenheid (KT) en financiële resultaten (ROI). Veel managers hebben namelijk nog niet in de gaten dat als ze minder sturend optreden en meer faciliterend, dat dan de bedrijfsprestaties verbeteren. Er is veel onderzoek gedaan dat dit bevestigt. De resultaten van die onderzoeken heb ik geïntegreerd en in een rekenmodel gestopt. Het model is nu nog geschikt voor een specifieke branche, maar kan aan andere branches worden aangepast.
Het spel wordt gespeeld tijdens een workshop met 2 of meer teams. De teams krijgen een bedrijfsprofiel met de hoogst benodigde gegevens over financieën, personele bezetting en cultuur. Opdracht is om dit bedrijf in 3 jaar tijd financieel beter te laten presteren. Hiertoe krijgen de teams een lijst met acties, waaruit ze een aantal moeten kiezen. Aan elke actie zijn de effecten op financiën, MT, KT en productiviteit gekoppeld volgens de relaties die ik in het literatuuronderzoek heb gevonden. Het team dat de keuzes maakt die de doelstelling het dichtst benadert heeft gewonnen.
Nog interessanter dan wie de beste resultaten krijgt, is welke keuzes er worden gemaakt en de manier waarop de keuzes tot stand komen. Dat zegt namelijk heel veel over de leiderschapsstijl. Hier geef ik in de workshop feedback op. In een try-out met bekenden werd dit heel positief ontvangen. Maar hoe denken jullie hierover? Welke gedachten spelen er?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34853-wat-vind-je-van-mijn-leiderschapsspel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag