ik heb samen met een compagnon een bedrijf , een vof.
deze word bestuurd door 2 bv's.
nu gaat het slecht met het bedrijf , en lijkt het einde naabij.
mijn compagnon heeft flink wat geld opgenomen (door de jaren heen), en dus een negatief saldo in de jaarcijfers van de vof staan.
ik sta nagenoeg op 0.
de anders schetste een beeld , dat als het fout gaat , hij zijn huis zal moeten verkopen en uiteindelijk in de wsnp zal komen.
aangezien er financieringen zijn waarvoor hoofdelijk getekend is.
maar hij is getrouwd op huwelijkse voorwaarden.
dan is het heel goed mogelijk dat die verkoop van het huis helemaal niet kan , en als ze vermogen hebben op naam van de vrouw , blijft dat ook buiten schot??
en mocht dat zo zijn , kan je dan wel gebruik maken van de wsnp?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
1_2510
1_2510
beste ,
ik heb samen met een compagnon een bedrijf , een vof.
deze word bestuurd door 2 bv's.
nu gaat het slecht met het bedrijf , en lijkt het einde naabij.
mijn compagnon heeft flink wat geld opgenomen (door de jaren heen), en dus een negatief saldo in de jaarcijfers van de vof staan.
ik sta nagenoeg op 0.
de anders schetste een beeld , dat als het fout gaat , hij zijn huis zal moeten verkopen en uiteindelijk in de wsnp zal komen.
aangezien er financieringen zijn waarvoor hoofdelijk getekend is.
maar hij is getrouwd op huwelijkse voorwaarden.
dan is het heel goed mogelijk dat die verkoop van het huis helemaal niet kan , en als ze vermogen hebben op naam van de vrouw , blijft dat ook buiten schot??
en mocht dat zo zijn , kan je dan wel gebruik maken van de wsnp?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34938-wsnp-of-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag