• 0

Ebook uitgeven, hoe? Advies gevraagd.

 

Een klant op mijn werk wil een e-book uitgeven over een bepaald onderwerp. Het boek is te koop en moet via diverse online kanalen aangeboden worden, waarna de koper het document in een pdf of andere digitaal formaat kan inzien. Het is vaktechnische informatie met betrekking tot internet marketing.

 

Nu kwam ter sprake dat digitale verspreiding ook illegaal verspreiden met zich mee zal brengen. Een digitaal document is immers makkelijk te verzenden tegenwoordig. Uit onze brainstormsessie kwam ik zelf tot het volgende :

 

- Een extraatje toevoegen voor diegene die het boek heeft gekocht - suggesties welkom (ik dacht zelf aan een consult of iets)

- Het document laten registreren om zo updates te kunnen verkrijgen van bijv. nieuwe editie, korting of een gratis editie.

- Korting op aanverwante producten die in lijn liggen met hetgeen genoemd in het boek.

 

Graag zou ik tips/advies/suggesties willen ontvangen hoe jullie hier tegen aan kijken.

Voor mij de eerste keer dat ik met een digitale boek-uitgave te maken heb, dus ik zit met een gezonde uitdaging dit op te pakken. Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@TwaBla:

Dank voor je kritiek, vragen en tips, gewaardeerd! Je hebt mij aan het denken gezet dat de mogelijkheden die ik zelf kende breder uitgemeten kunnen worden. Het enige nadeel dat ik zelf zou vinden van een meerdelige serie, is dat het organisatorisch anders ingestoken moet worden, maargoed dat is dan ook het enige. Ik zie wel de meerwaarde ervan in.

 

Over de prijs kwam ik dit nog tegen, e-books verkocht bij een bekende nederlandse online winkel:

Klik hier voor de link

 

Prijzen variërend van 1,99 tot 261 euro.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.