• 0

Voortvloeiende verplichting uit de AV

Prijsvragen e.d. hebben vaak aanvullende algemene voorwaarden die je bijvoorbeeld verplichten mee te werken aan 'iets' dat na het winnen van de prijsvraag (indien jij die wint) van toepassing zou zijn. Bijv. een filmspotje.

 

Niet dat ik het volgende in de praktijk wil en ga uitvoeren, maar ik vroeg me wel af in hoeverre zoiets mogelijk zou zijn en of er voor algemene voorwaarden bij een koopovereenkomst b2c andere regels gelden als bijvoorbeeld bij de av van prijsvoorwaarden tussen b2c.

 

Stel: Je neemt in de AV op dat de partij die deze av tekent verplicht is tot een beoordeling schrijven van je bedrijf d.m.v. een beoordelingssysteem nadat de dienst/product is geleverd. Kan je dit juridisch verlangen van de particulier die de AV accepteert?

M.a.w. wanneer de ondertekende partij zich niet aan deze regel houdt, dus geen beoordeling schrijft, kun je ze hier rechterlijk tot dwingen omdat het in de AV staat?

 

Ik vond het wel een interessant onderwerp om even wat verder op in te gaan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou..... veel plezier! wat denk jij dat ik voor een beoordeling zal geven als ik gedwongen ben dit te doen.... Nou daar valt het reuzen/kneuze systeem alhier met de bijbehorende discussies in het niets

Zoals ik aangaf, niet dat ik dit van plan ben. Maar was graag benieuwd of het eigenlijk wel wettelijk mogelijk is en je de klant hieraan kan verplichten ;) Want dat zou ik in principe vrij raar vinden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.