Jump to content

RicardoV

Super Senior
  • Content Count

    164
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    partner-site

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Nijmegen
  1. Heb je al naar SAP ERP gekeken? Kan ook prima integreren met Magento.
  2. Tja, geschil maken via paypal is een oplossing. Ik zou ze gewoon nog een keer bellen, zeggen dat als ze de order niet annuleren je via paypal een geschil opent. Hierdoor zet paypal automatisch het bedrag van 200 euro vast op hun rekening totdat het geschil is opgelost. Als ze het dan alsnog verzenden stuur je het gewoon weer terug.
  3. Volgens mij, krijg je 2,5* (1883-1382)= 1252,5€ btw vermindering volgens de KOR en zou je 129,5 aan belasting moeten betalen, totaal gezien voor 2012. Volgens mij kun je in Q4 nu dan de KOR op 114,5 euro zetten en in Q4 nog 321,5 euro aan btw betalen. Ik ben geen belastingexpert. Maar dit is hoe ik het zou doen.
  4. Hoi Nancy, Ik wil niet bevooroordeeld reageren maar volgens mij is er toch niets uitgebreider dan SEOshop. Dat biedmeer de meeste mogelijkheden heeft betwijfel ik. Een aantal tips: - Geen consistentie in taalgebruik. De ene keer lees ik '14' de andere keer lees ik 'veertien'. - 2 weken om geld terug te storten? Waarom duurt dit zo lang bij een webwinkel die wordt beheerd door 1 persoon? - word = wordt op diverse plekken. - Veelgestelde vragen geven geen duidelijk antwoord op de vraag. Wanneer een faq het volgende meldt: 'Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?' verwacht ik ook een antwoord op de vraag wanneer mijn bestelling wordt afegleverd. Niet dat je bestellingen op een zaterdag avond nog de deur uit doet. Want menig consument zal niet kunnen ruiken dat de bestelling dan pas dinsdag wordt bezorgd in een regulier geval. - Extra melding bij het winkelmandje dat een product niet op voorraad is, is 1 stap te veel. Dit kun je het beste direct bij het product vermelden. - Leuk: een cadeau tip. Maar toch weer jammer dat er weinig 'cadeau achtigs' aan zit verbonden. Inpakpapier? Ziet de ontvanger de prijs van de artikelen? Krijgt de ontvanger de factuur ook mee? - E-mail adressen in een gastenboek weergegeven? Wat is hier de toegevoegde waarde van? Dit is niet slim. Als ik op zoek zou zijn naar kleding voor mijn dochter, dan wil ik toch wel wat meer weten dan: '' Meisjes maat 110 / 3 delig setje vest, rokje, shirt 3-delig-setje-vest-rokje-shirt Super leuk 3 delig setje bestaande uit: shirt korte mouwen, rokje met kant, vestje '' - Zoals onder andere: wasvoorschrift, materialen en wat duidelijkere foto's. - 1 tot 5 werkdagen. Kan dit echt niet specifieker? - Ik begrijp vrij weinig van de maattabel. Misschien iets duidelijker maken. - Soms lijkt het alsof er Kidiezzz op de t-shirts staat gedrukt. Lijkt me ook niet heel erg handig. - Nieuwsbericht met de tekst ' Er is vandaag weer nieuwe kleding aan de site toegevoegd. ' voegt vrij weinig toe aan het nieuwsbericht. Wat is er nieuw? - Volgens mij staan je AV dubbel. - Je AV voldoen niet aan de informatieplicht, zie ook het desbetreffende wetsartikel in BW7 voor koop op afstand. - Op je site vermeld je 14 dagen retourtermijn, in je AV 7 werkdagen. Welke is het nou? - Gebruik alinea's in je AV. Het is nu niet leesbaar. Succes!
  5. Ik heb het niet helemaal kunnen herleiden of er hiervoor ook gesproken wordt over het etikettering zakelijk begrip. Wanneer is er nou sprake van Privé + etikettering zakelijk? is dat al bij 5% zakelijk gebruik en 95% prive gebruik van de auto (en dus een prive aangeschafte auto) of gaat dit begrip pas in bij meer zakelijk gebruik, zoals 20% zakelijk en 80% prive?
  6. Nee. Je moet gewoon op z'n minst 1 betaalmethode hebben waarbij niet meer dan 50% vooruitbetaling vereist wordt. Verkeerd gelezen: Las namelijk of je 50% betaalmethodes achteraf betalen moesten bevatten. Ja, je moet de mogelijkheid bieden voor 50% maximaal vooruit betalen. Bijvoorbeeld door Afterpay, Klarna of rembours.
  7. Misschien een stomme vraag, maar hoe lever ik bestanden aan? Ik kan dit werkelijk nergens vinden en dat lijkt mij toch een cruciaal dingetje.
  8. Wat mij opviel is dat je bij referenties eigenlijk alleen een logo'tje hebt geplaatst maar geen daadwerkelijke mening van de klant. Ik ben dan wel benieuwd wat Interpolis van de organisatie van het feest door jou vond. Spelling is ook nog niet helemaal correct. 'Iedereen het het wel' bij het mol feest of 'Voor de Rabobank hebben een Italiaanse'. Volgens mij hebben zo ongeveer 75% van de activiteiten het logo 'tip'. Heeft dit logo dan nog wel een functie? Verder niet zo veel op aan te merken. Ziet er duidelijk en mooi uit.
  9. @Twabla, ik kwam dit topic tegen van je https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=32716;start=0 Waar je vermeld Hoe ver gaat volgens jullie deze onderzoeksplicht? Stel nou dat leverancier X namaak verkoopt. Bedrijf A koopt in bij leverancier X, alles is origineel. Maar om voorraad kosten te besparen gebruikt bedrijf A ook dropshipping van leverancier X met een aantal artikelen. Leverancier X vermeld dat product B origineel is. Aangezien alle andere producten van leverancier X ook origineel zijn, ga je er gemakshalve vanuit dat de leevrancier de waarheid spreekt en product B ook origineel is. Leverancier X staat immers niet bekend om de verkoop van namaak maar leverancier X is een algemeen begrip in de branche waar hij distribueert. Jij dropshipt product B dus via Leverancier X. Product B blijkt toch namaak te zijn. Had jij hier een onderzoeksplicht die verder gaat dan hetgeen ik heb beschreven? ( ook aan de retail verpakking is het niet kenbaar dat het om een namaak product gaat ) Mijn andere vraag: is het redelijk dat er slechts 3 werkdagen gegeven worden om te reageren op een desbetreffende brief zoals in mijn eerste post beschreven? Dat lijkt mij in strijd met alles.
  10. Kun je als wederverkoper aansprakelijk worden gesteld voor het verkopen van product X wanneer distributeur A niet de toestemming zou hebben om product X te distribueren? Het gaat dan om het inbreuk merkenrecht en auteursrecht. Ik heb een brief ontvangen van een advocaat betreffende een product waar zijn client exclusief distributeur van zou zijn (dus niet van fabrikant zelf een brief ontvangen). Nou is volgens client de gelede schade nabij paar duizend euro doordat ik het product op mijn website heb staan. Iemand die er wellicht meer over weet? Ben je als retailer aansprakelijk voor inbreuk op een merk- en auteursrecht als je het product bij een distributeur inkoopt die het recht niet zou hebben deze te distribueren? Daarnaast: schade lijden omdat ik een product naam vermeld op mijn website? Dat caussaal verband ontbreekt mij totaal. laat staan schade doordat ik het product in totaal 1 maal heb verkocht.
  11. Dit houdt dus in dat ik klanten die producten hebben gepre-ordered voor in mijn geval de iPhone 5, nog een factuur met een paar cent of euro moet sturen na 1 oktober? Belachelijk. Maar ik lees ook dat het niet verplicht is om de aanvullende factuur te sturen. Dat is dan weer mooi.
  12. Korte maar zeer waardevolle tip: je website is niet geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers. Teksten overlappen elkaar op mijn iphone en ook is er geen mobiele versie aanwezig.
  13. Nu een 'negatieve' ervaring hier gehoord. Maar wat ik toch wel wil weten, zijn er ook mensen die het geprobeerd hebben en die er mee door zijn gegaan omdat het positief uitpakte?
  14. Dat is bij mij ook het geval, en daar kwam een mooi verkooppraatje uit. 'Er is nog niemand die hier adverteerd, een gouden kans voor u!' Tja, maar er zal toch ook wel een reden zijn waarom er niemand van mijn branche adverteerd? Wat je zegt bevestigd het dan wel weer. Als je als enige of weinige adverteerd en je merkt dat het niet eens zo veel of zelfs geen klanten via de site naar je toe komen, lijkt het me duidelijk dat het ook al ben je de enige adverteerder, het niet waard is. Ik ga 'm afwijzen :)
  15. 70%. Een erg hoge conversie. Zouden ze in dat geval niet beter de affiliate kant op kunnen gaan? Ik vind het maar een vreemd praatje, het klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn voor 30 euro per maand.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept