Jump to content

Little Things

Senior
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Higherlevel, NL EVD,
  1. Heel veel fijne tips en info om over na te denken! Over de verzendkosten had ik nog niet eens nagedacht, maar zeker relevant bij dropshipping. @ Karen, die combinatie van 1 stuk inkopen en de rest op consignatiebasis vind ik een goeie!
  2. Ehm, nou ja, 8.26 ex btw (hoe ik nou op die 7.70 kom.....)
  3. Beste leden, Mijn situatie is als volgt; ik heb een webshop waarin ik mijn eigen kleding verkoop. Deze kleding is eco. In deze tijden valt dat niet mee. Nu is er een andere webshop die zich specialiseert in eco spullen. Oa kleding en ze heeft mij benaderd omdat ze mijn kleding graag wil verkopen in haar webshop. Om weinig tot geen risico te lopen denkt ze aan consignatie of van alles 1 inkopen. Omdat ik geen enkele ervaring heb met levering aan detailhandel en het hele consignatieconcept hierbij wat vragen. Overigens heb ik gezocht, op het forum en Google, maar het is dan toch niet helemaal van toepassing. Consignatie is wat mij betreft prima. Ik snap het concept en ook het belang v/e overeenkomst. Maar dan de marges en de berekening daarvan; een voorbeeldje met fictieve prijzen; een shirt kost voor mij inkoopprijs 3,- en ligt in mijn winkel voor 10,- incl btw (dus 7.70 ex btw). Hoe doe ik dit nu? Welke prijs "moet" ik haar laten hanteren? Die mag zij zelf bepalen las ik. Maar is het nou verstandig om deze prijs hetzelfde te laten zijn, dus 10,- over juist hoger/lager? Stel ik wil haar een marge van 25% geven. Klopt het dan dat zij dan 25% krijgt over die 10,-? Dus dan krijgt ze 2,50? En is dat dan veel of weinig? Ze heeft dan geen risico en omdat het ook een webwinkel betreft zou het voor mij prima zijn om mijn voorraad hier te houden en zo aan dropshipping te doen. Ik ben er in elk geval uit dat ik dit wil doen. Ook als het omslachtig is, of meer werk betekent. Het vergroot nl ook mijn naamsbekendheid en aangezien zij niet alleen kleding verkoopt bereikt ze een grotere doelgroep dan ik.
  4. Ik had beloofd hier nog te reageren na afloop. Dus bij deze: Helaas is er weinig te melden omdat ik een week voor de beurs een vreselijke griep kreeg. Zo eentje met 4 dagen 40 graden koorts. Anderen inzetten was niet te doen. Had gewoonweg niet de energie om iedereen zo te briefen dat ze het alleen afkonden. Helaas! Een grote teleurstelling dus! En ook nog eens een financiele domper. Maar goed, ik bekijk het positief en alles regelen om er uberhaupt te kunnen staan was ook al erg leerzaam. Bij een eventuele volgende keer weet ik in elk geval wat ik moet doen. En dan kijk ik zeker nog eens in dit topic!
  5. Bedank voor alle reacties. Ik heb ze gebeld en uitgelegd dat ik de order wil cancellen. Toen zei de dame dat dat waarschijnlijk niet kon, maar dat ik moest mailen. Gezegd dat ik gemailt had en geen reactie gehad. Vervolgens kreeg ik een reply, met een CC naar "moederbedrijf". Dat de order niet gecancellt kon worden, met verwijzing naar de algemene voorwaarden en dat het product "op elk moment" daar binnen kon komen. Heb daarop weer gereplied dat ik in hun voorwaarden kan lezen dat ik geen "recht" heb op cancellen, maar dat ik het slechte service vind. Dat daarnaast het item ineens 30 euro goedkoper is en dat als ze aan hun order willen vasthouden ik niet meer terug komt als klant. Heb datzelfde moederbedrijf een cc gestuurd. Kort daarop kreeg ik van UPS een vooraanmelding. Maar wel duidelijk een vooraanmelding, dus nog geen levering in zicht. Zal PayPal morgen even bellen! Had overigens in de naamvelden ook mijn bedrijfsnaam ingevuld. Er is nergens op de factuur btw te zien overigens.
  6. Het is een zakelijke aankoop. En ze mailen me nu dat ik het niet mag cancellen. Ze verwijzen naar de algemene voorwaarden en die zeggen; Article VIII.Deliveries a. Deliveries will be made depending on the good’s availability. Unless otherwise agreed in writing, the seller’s delivery dates shall be purely indicative. The customer shall not be entitled to use any late delivery as a justification for cancelling the sale, rejecting the goods or claiming any compensation. b. If the customer, after formal notice, fails to take delivery of the goods, the seller shall be entitled, without prejudice to any claim for damages, to enforce the contract or to consider it to have been automatically terminated, with any advance payment forfeited for the benefit of the Seller. c. Where deliveries are in installments, the failure in whole or in part of any one delivery shall not effect on other deliveries. Article IX. Delivery problems The Seller will, for any reasons, not be held responsible or liable for delivery issues or delivery failures, including but not limited to, wrong delivery address, Goods shortage, product end of life, etc. The Seller reserves the right to modify an order with a similar product of identical or greater value if original product(s) is (are) no longer available. Product specifications shape and color may vary without prior notifications, to the exception of the Product’ use which shall remain the same as the originally ordered product.


 Article X. Returning Goods The orders placed by the Customer on the website are definitive and cannot be cancelled. The Customer is consequently aware he is bound by its purchase as soon as he has done the online’s payment. n Therefore, goods bought on the Website cannot be returned by the Buyer except in case the Seller is liable a set forth under article XIII (Warranty). Ik heb dus pech denk ik? Snap wel dat ik dan in dit geval aan de algemene voorwaarden vast zit. Jammer alleen, dat als het product nog niet eens bij hun aanwezig is, ze niet willen meewerken aan cancellen. Ik ben in elk geval geen terugkerende klant.
  7. Ik heb Google gebruikt, maar vond wat tegenstrijdigheden..... Op internet bestelde ik 2 dagen geleden een Pantone waaier. Het bedrijf is Belgisch en de verzending zou 1 dag zijn met UPS. Omdat ik de waaier dringend nodig heb ik daar besteld. Betaald met PayPal. Nu is de waaier er nog niet. Via de live chat kom ik erachter dat de waaier niet op voorraad is en dat ze het elk moment verwachten in hun magazijn. Ook is de waaier nu afgeprijsd van 199 naar 169......... Op de site is niet te zien dat het niet op voorraad is. Volgens de winkel staat er ergens in groen als het "in stock" is en als er niets staat is het niet op voorraad. (?) Die 30,- willen ze me sowieso niet vergoeden en mijn order willen ze niet cancellen. Tenminste, via de chat hoor ik dat ik moet mailen. Via de telefoon ook dat ik moet mailen en dat ze het dan overleggen maar niet zeker weten of het wel kan, maar antwoord krijg ik niet per mail. Heb ik ergens "recht" op?
  8. Uiteindelijk heb ik besloten wel naar de beurs te gaan. Ik zal hier binnenkort wat schrijven over de voorbereidingen en ervaringen, misschien hebben anderen er ook wat aan!
  9. Ik vind het een heel goed idee! Indoorspeeltuinen zijn inderdaad anders. Die richten zich op spelen en voor de ouders heb je idd ook koffie en een verpakte koek. Daarnaast zijn die indoordingen niet waar je heen gaat voor je eigen gezelligheid! Hetzelfde vind ik overigens vaak van kinderboerderijen. Automaten met snoep en een kop koffie en daar houdt het wel bij op. Een plek waar je juist met vrienden/vriendinnen naar toe kunt om wat lekkers te eten (luxe broodjes, een salade) en drinken (verse sapjes, goeie koffie, veel soorten thee). Eventueel ook met muziek en wifi.
  10. Ik vind de site best netjes. Zelf zou ik wat meer kleur toevoegen, want het is inderdaad best wittig. Je hebt veel leuke spulletjes en ik zou zeker wat bij je kopen. Alleen die blokken met tekst zonder alinea's :'( daar is echt geen doorkomen aan! Teksten op internet moeten kort en bondig zijn. Van een beeldscherm wordt niet zo gelezen als uit een boek. Mensen scannen met hun ogen de teksten vluchtig af en ik haak af bij jouw grote lappen tekst. Ik geloof dat de richtlijn max 6 regels tekst per blok is. Verder kun je met bullets werken.
  11. (ik hoop dat je wat aan deze feedback hebt, want heb al 6x een stukje getypt en het verdwijnt steeds weer). Goeie feedback van Jeannine! Ook ik heb kleine voeten. Maat 36, maar soms ook maat 35. Ik mis links ook meteen een menu waar ik op maat kan zoeken. Mensen met kleine (of grote) voeten zijn gewend dat hun maat er niet bij zit. En het is frustrerend om 100 paar schoenen te bekijken om er steeds achter te komen dat het niet in je maat is. Bij Zalando of bijv Omada heb je deze functie wel. Ben het eens met de opmerking over de header en de niet zo fraaie schoen. Bij mij op het beeldscherm lijkt het ook geen scherp plaatje. Kijk bijv eens op shutterstock. Ik zocht hier net even op high heels en kreeg prachtige plaatjes! Wat betreft productomschrijving; ik mis het aantal cm's v/d hak! Loop zelf bijna altijd op sneakers, dus als ik hakken koop wil ik weten hoe hoog ze zijn om in te schatten of ik erop kan lopen!
  12. Eh ja die worden in principe weleens meegenomen, maar 74% v/d zwangeren is voor het eerst zwanger. Dat is ook mijn eigen ervaring. Ik ben ook eens geweest toen ik zwanger was v/d eerste. Dan leef je in een soort hysterie. En bij de 2e was er al geen haar meer op mijn hoofd die eraan dacht te gaan. Maar het is altijd goed om in gedachten te houden! Die kinderen waren bij jou op de beurs waarschijnlijk superblij dat er bij jou nog wat te beleven viel! :)
  13. €3300,- + €250,- is nogal een aardige investering, en dan ben je er nog niet. Ik zit totaal niet in de babykleding maar ik vraag me af of dit uit kan. Daarnaast vraag ik me af hoeveel mensen direct op de beurs deze spullen gaan kopen, en er de rest van de dag mee rond gaan zeulen. Voor dat laatste heb ik nog wel een tip: Zorg dat het voor de bezoekers van je stand aantrekkelijk wordt om hun gegevens achter te laten (€--- besteedbaar tegoed winnen als u hier uw gegevens invult o.i.d.), waarna je deze mensen een directmail of een e-mail kunt sturen. Adressenbestanden zijn namelijk enorm waardevol. Let wel op dat als je e-mail adressen vraagt, je op het kaartje vermeldt dat men met het invullen van het kaartje akkoord gaat met het ontvangen van een éénmalige nieuwsbrief. Succes! Het is zeker een investering! Vandaar dat ik er echt nog even goed over moet nadenken. Maar adverteren kost ook een hoop geld. Wat betreft kopen; jazeker, mensen (en zeker zwangeren) kopen op een beurs. Het gemiddelde bedrag wat mensen besteden is 122 euro. Babykleding stop je makkelijk in je handtas (of kinderwagen) en er zijn ook nog speciale stands waar je je aankopen kunt stallen zodat je er niet mee hoeft rond te lopen. Daar ben ik dus niet zo bang voor. Wat betreft je tip over mailadressen, goeie! Schrijf het gelijk op! Haha ik ben nog niet in het stadium dat ik naar zo'n beurs moet (gelukkig) dus ik had geen idee hoe dat gaat! Maar dat is nog best een fors bedrag per persoon wat er besteed wordt, biedt wel kansen in ieder geval. Bereken eens hoeveel producten je moet verkopen om de kosten te dekken? Het gaat natuurlijk niet meteen om dat je alles direct die dag terugverdient, maar het kan in de weken daarna ook online prima doorzetten, zolang je iets van een actieflyer hebt met 10% beurskorting of iets dergelijks. Je hebt er in ieder geval al goed overna gedacht, en dat is al heel wat! :) Inderdaad, bedankt voor je feedback! Zal ontwikkelingen hier terugkoppelen, misschien heeft iemand anders er ook iets aan!
  14. Jeetje Roel! Harstikke bedankt! Heel veel informatie, die ik nog even 2 keer ga nalezen! De pdf had ik inderdaad. En de berekeningen heb ik nog niet gedaan. Een hoop om over na te denken!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept