• 0

Omzet privégebruik roerende goederen

Beste,

 

In de aangifte van het laatste kwartaal van 2011 wordt gevraagd om de btw over het privégebruik . De btw zelf ben ik wel uitgekomen alleen het bedrag dat afzonderlijk als omzet moet worden ingevuld is mij niet duidelijk.

 

Stel ik heb 50% privégebruik over roerende investeringsgoederen van 2000 euro ex btw en ook 50% privégebruik over 2000 euro ex btw aan diensten. De terug te betalen BTW is dan:

Voor de investeringsgoederen: 2000 euro / 5 jaar afschrijving * 50% privégebruik * 19% omzetbelasting = 38 euro

Voor de diensten: 2000 * 50% privégebruik * 19% omzetbelasting = 190 euro.

 

Is dat dan:

- Het deel van omzet waarover privégebruik wordt terugbetaald dus in dit geval: 1200 euro.

- De omzet waarover oorspronkelijk btw is afgedragen dus in dit geval: 4000 euro.

- De totale omzet waarover vervolgens het privé gebruik wordt berekend, 2400 euro.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

1200 euro.

Bedankt!

 

Nog een vraagje wat enigszins relateert is. De 190+38=228 euro BTW, moet ik die privé betalen of mag ik die van de omzet halen als kosten zodat de winst van mijn eenmanszaak lager wordt? Ik kan hier op de website van de belastingdienst helemaal geen duidelijkheid over krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Hier werkt het dus heel anders dan in het geval van de 'auto van de zaak' (waar we genoeg over gesproken hebben!), want daar is de autokostenfictie van toepassing.

Dit moet je inderdaad privé (inclusief BTW) helemaal zelf betalen.

 

 

Het lezen van auto van de zaak perikelen bracht mij aan het twijfelen, maar dan heb ik het toch goed geboekt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.