• 0

Subsidie bij starten B.V. België

Leden,

 

binnen afzienbare tijd zullen wij een onderneming in België gaan starten. De B.V. is een service organisatie, die voorziet in administratieve behandeling ten gevolge van collectieve inkoop. Tijdens de zoektocht naar mogelijkheden van enige financiering van het opstarten van een B.V. in België, wordt er VEEL geld gevraagd door de Nederlandse KvK te Brussel. Misschien heeft één van de leden van HL hier reeds ervaring mee?

 

Bij voorbaat dank!

Uw werk, ons werk!

Arend Hofsink namens:

www.avedis.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Mijn ervaring met de Nederlandse KvK in Brussel is dat ze op haar website diensten aanbiedt zonder kostenvermelding en dat ze vervolgens rapporten opstuurt waar een fiks prijskaartje aan hangt. Gewoon terugsturen en bezwaar maken. Maar misschien bedoel je iets anders?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, dat probleem had ik ook. € 290,- voor informatie die naar mijn mening voor een dergelijke organisatie kosteloos moet zijn. Maar goed, ze dekken zichzelf in door dit verhaal op de website:

 

De kamer van koophandel wordt gefinancierd door het regionale bedrijfsleven. Hierbij is het profijtbeginsel leidend: gemaakte kosten worden zoveel mogelijk doorberekend aan de gebruiker; individuele afnemers van producten en diensten betalen een kostendekkende prijs.

 

kostendekkend, volgens mij is het meer: winstgevend...

 

De informatie die ik eigenlijk wilde hebben:

 

concreet welke stappen moet je doen om een onderneming in belgie op te richten, bijv. 1. start een bv op 2. ga naar de kvk 3. meld je aan bij de belastingdienst e.d.

Daarnaast voor welke subsidies komen we als B.V. met deze diensten in aanmerking.

 

Bovenstaande vragen had ik in de fax gezet, maar kreeg dus als reactie eerst even € 290,- te storten.

 

Wij als onderneming gaan investeren in België, dan zie ik deze informatie als kleine tegemoetkoming...

Uw werk, ons werk!

Arend Hofsink namens:

www.avedis.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.