• 0

Distributiekosten in prijs bereken of apart: hoe de BTW

Als kleine brouwerij lever ik bier aan slijterijen en horeca met mijn auto. Nu kreeg ik de vraag om flink ver te leveren en nu vraag ik mij af hoe ik dat verreken:

 

optie 1: de prijs van het bier iets verhogen. Dan bereken ik de BTW over het aantal geleverde flesjes en bijbehorende prijs. Dat is duidelijk.

 

optie 2: de districturiekosten apart vermelden. Moet ik dan 19% BTW erbij berekenen omdat dit een dienst is (vervoer van bier)??

 

 

Het leven is te kort om slecht bier te drinken

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Optie 1 was als duidelijk.

Optie 2 eigenlijk ook want het is precies zoals je vermoed. Als je verzendkosten/transportkosten/distributiekosten in rekening brengt wordt dat ook vermeerderd met 19% btw.

 

Veel belangrijker misschien nog: welkom op HL en proficiat met je eerste bier!

 

Dat lijkt me typisch een onderwerp voor ons "yes vier je successen hier" topic. Dat vindt je zo ongeveer hier:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=8383;start=1140

 

Heel veel succes met je brouwerij! Ik kom zeker een keer proeven.

 

Ard

 

P.S. even een distributietip: Higherlevel-lid Caspar Diesch verkoopt in Middelburg o.a. speciale bieren. Je vindt hem hier:

https://www.higherlevel.nl/profiel/u/Zeemeeuw

 

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor de bevestiging van mijn vermoeden en voor de distributietip ;-)

 

Morgen ga ik officieel open en dan is mijn eerste bier een officeel feit. En dan kan ik dat dus ook vieren.

 

In het voorsteltopic staat wat meer over mijzelf en de brouwerij.

Het leven is te kort om slecht bier te drinken

Link naar reactie
  • 0

In alle gevallen dien je btw over je geleverde prestatie te berekenen. Het maakt dus niet uit of je verkoopprijs is gesplitst in levering van bier of levering van geleverde dienst van transport. Dit voorzover je aangemerkt als belastingplichtige voor de btw.

Rulkens Financieel Management >> Rutger Rulkens >> ondernemersadviseur

06-418 86 137

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.