Beste lezer,

Al bijna 10 jaar lang ben ik een onderneemster met een Beautysalon. De eerste jaren heb ik de admin nog laten uitvoeren door een bekende met een eigen kantoor. Later ben ik het zelf gaan doen omdat ik zelf ook in een administratiekantoor heb gewerkt.

Gelukkig is dit altijd goed gegaan. Nu heb ik nieuwe plannen.

Ik wil naast mijn Beautysalon een handeltje opzetten. In de vorm van een ''groothandel'' wil ik producten verhandelen. Kan dit onder hetzelfde KVK (eenmanszaak) nummer? En of moet ik dan een extra BTW nummer hebben, en dus een 2e administratie?

En hoe kan ik ingekochte spullen uit India in de boekhouding verwerken? Ik koop namelijk de spullen in winkeltjes waar ik hooguit een bon/betaalbewijs krijg. helemaal niet zo uitgebreid met BTW enzo. Ik kan me voorstellen dat ik dit dus niet kan boeken in mijn Nederlandse boekhouding?

Al met al een lastige kwestie, ik wil namelijk de spullen echt uit India halen.

Jullie misschien ideeen?

Dank!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35381-inkopen-uit-india-in-de-boekhouding/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Ja dat kan je prima onder de huidige inschrijving bij de kvk, vormgeven. Ik zie geen bezwaren, prove me wrong.

Natuurlijk kun je de inkoopfacturen in je administratie verwerken. Alleen wordt het iets lastiger als je geen inkoopfactuur krijgt (wat aannemelijk is) of dat het niet leesbaar is wat erop geschreven is. Maar dan heb je nog altijd de bankafschriften waarmee een verband kan worden gelegd. Ik neem aan dat je geen roepiahs in een envelop verstuurt?

Rulkens Financieel Management >> Rutger Rulkens >> ondernemersadviseur

06-418 86 137

• 0

Bedankt voor de reactie.

Het vervelende is dat ik in India geld op zal nemen, en dit uit zal gaan geven in winkels/markten. Door onderhandeling wordt de prijs bepaald. Een ''bon'' krijg je mee. Maar meer als betaalbewijs. Dit is niet echt te vergelijken met een bon in nederland.

Kunnen jullie de situatie een beetje inbeelden? Wat adviseren jullie mij in deze?

:)

• 0

dat is een goeie....persoonlijk neig ik te antwoorden om grotendeels daar te verblijven en je als Indiase fiscaalplichtige te laten aanmerken (sahib). Maar dergerlijk advies werkte ook niet bij een Nederlandse voetbalcoach die geadviseerd werd, lang genoeg in Belgie te blijven..... Ik weet het dus niet....

Rulkens Financieel Management >> Rutger Rulkens >> ondernemersadviseur

06-418 86 137

• 0

Ik ben geen financieel expert op dit gebied maar het eerste waar ik aan denk is de margeregeling

Misschien kan1 telefoontje naar de Belastingdienst je verder helpen... Je zou altijd iets moeten gaan aantonen en daar kan je met je inspecteur prima over praten... het zijn net mensen daar :P

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

Als je in het buitenland geld opneemt, kun je dat toch altijd aantonen? Of het moet zijn dat je je euro's zo gunstig mogelijk op de hoek van de straat wilt inwisselen..... Krijg je soms tot 50% meer voor je euro's, maar geen optie zonder bewijs. Opgenomen Rupi's altijd helemaal uitgeven, omdat je er hier niks aan hebt. Spullen daar met een goede transporteur naar jezelf verzenden in NL. Wel hier eerst alles goed voorbereiden met de transporteur. Best mogelijk dat je ook in je vliegtuig geen 1 m3 materiaal mee mag nemen als je terug vliegt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar