• 0

Eventfotografie : Vergunningplichtig of Legaal ?

Beste,

 

Wellicht dat iemand mij kan helpen met het volgenden vraagstuk, ter promotie van een nieuw project willen wij dit jaar bij diverse events aanwezig zijn met fotografen, hier worden mensen ( Met toestemming ivm portretrecht) gefotografeerd en deze krijgen een visitekaartje mee met een code, doormiddel van het invoeren van deze code op de website kunnen zij de foto terug zien en tegen betaling downloaden.

 

Veelal zie je dit ook gebeuren op kermissen etc, maar is dit zomaar toegestaan? of heb je hier een bepaalde vergunning voor nodig ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is dus wel degelijk een afgesloten terrein.

 

Je krijgt hier geen toestemming voor, vooral bijconcerten betalen fotograven en groot bedrag om er aanwezig te zijn en dan moeten de gemaakte foto's ook nog eens goedgekeurd worden.

 

Dat is trouwens wel anders voor pers, deze worden soms uitgenodigd.

 

Mooi, dan heb ik hier mijn antwoord, :) Bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
  • 0

Nee, je hebt twee reacties en je moet zelf ter plaatse informeren voor uitsluitsel als je iets wilt.

 

Groet,

 

Highio

 

Dat klopt, maar dan heb ik ik teminsten twee reacties gehad van iemand die er blijkbaar meer kijk op heeft/had dan wij, ik was er namelijk van overtuigd dat het openbaarterrein was, en wij hebben al bij diverse eventorganisatoren informatie gevraagd, echter blijft een reactie veelal uit helaas.

 

Dus nogmaals alle 2 bedankt voor jullie reactie.

Link naar reactie
  • 0

...., waar het dan misschien we zou mogen. Het is in ieder geval vrij toegankelijk.

dat weet je dan alleen door het na te vragen.

fotograferen zal zeker vrij zijn, maar waarschijnlijk mag je geen beeldmateriaal gebruiken voor commerciële doeleinden zonder toestemming, ook festivals doen aan copyright?

 

navragen dus, en als je geen antwoord krijgt doorvragen, bellen,mailen,faxen, bezoeken, nog eens bellen, etc..

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.