• 0

Wat is er mis mijn offerte??

Op aanraden van Annedien (Klik!)

de volgende vraag:

 

Het komt vaak voor dat een bedrijf informatie aanvraagt, vind dat we een goeie oplossing bedenken, graag een offerte wil ontvangen.... En dan gaat het mis. De prijs die op de offerte staat is gewoonweg te hoog.. Ik krijg dan smoesjes als "we komen er op terug", "hier hadden we niet op gerekend", "kunnen we korting krijgen" tot "Hoe durfen jullie dat ervoor te vragen!". We werken meestal op basis van een budget, en de meesten weten dat niet wat hun budget ervoor is. Een indruk van de prijsklasse zeggen we dan wel van te voren, dus daar kan het niet aan liggen. Wat doe ik verkeerd???? :(

 

/Edit: Niet iedereen wijst de offerte echter af. Een aantal gaat wel akkoord. Maar het merendeel niet.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Stel ze deze vraag:

- stel we vergeten de prijs, zou je dan voor ons kiezen?

 

Als de positief is, kun je gaan onderhandelen. Proberen te vinden wat voor hun haalbaar is, wat je daarvoor gaat snijden in je offerte. Zo kom je toch tot zaken en kun je wellicht in een volgende fase het resterende deel meenemen.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
  • 0

Stel ze deze vraag:

- stel we vergeten de prijs, zou je dan voor ons kiezen?

 

Als de positief is, kun je gaan onderhandelen. Proberen te vinden wat voor hun haalbaar is, wat je daarvoor gaat snijden in je offerte. Zo kom je toch tot zaken en kun je wellicht in een volgende fase het resterende deel meenemen.

 

Heb ik geprobeerd. Maar als ik vraag wat haalbaar is komen de meeste uit op zo'n € 500,-. Bij een offerte van € 1500,- is dat natuurlijk geen serieus bod.

 

Iig bedankt voor je antwoord! :)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Zonder een voorbeeld offerte te zien en te weten wie de klant is moeilijk te zeggen. Kun je de offerte met omschrijving klant hier posten?

 

Drie puntjes:

 

Hoe goed specificeer je waar je kosten vandaan komen en wat de klant er voor krijgt? In mijn eerste offertes was ik vrij uitgebreid in mijn technische verhaal en knalde dan bij het offerte bedrag "implementatie 24 uur, bedrag x" neer. Ik benadruk nu in het technisch verhaal vooral ook de voordelen voor de klant en splits de kosten vrij gedetailleerd uit en dat werkt een stuk beter.

 

Je verkoopt server based computing met als grote plus het beperkte onderhoud en downtime. Is je klant er van overtuigd hoe veel hem een werknemer kost die niet kan werken?

 

Denk je in de toekomst de kosten te kunnen drukken door automatiseren? Financier dan het handwerk nu zelf gedeeltelijk, hou je prijs gelijk en ga steeds meer verdienen naarmate het meer standaard werk wordt.

 

Al naar gelang de klant ben ik nog wel eens bereid om pilot korting oid te geven als de klant interessant genoeg is (mogelijk goede referentie), het werk tevens research inhoud (waarde stijging van mijzelf) of de kans erg groot is dat er vervolg werk aanzit. Vorm van investeren zonder geld.

 

Willem

Link naar reactie
  • 0

Heb ik geprobeerd. Maar als ik vraag wat haalbaar is komen de meeste uit op zo'n € 500,-. Bij een offerte van € 1500,- is dat natuurlijk geen serieus bod.

 

Iig bedankt voor je antwoord! :)

 

--- te laat, zelfde reactie als hierboven ;) ---

misschien kun je je offerte wat verduidelijken? waar staat die 1500 euro dan voor?

15 pagina's a 100 euro? of 45 manuren * 33,3 euro...

of je verdeelt het nog verder in fasen?

ontwerpen : xxx euro

bouwen : xxx euro

vullen : xxx euro

testen : xxx euro ...

 

misschien dat het dan zo wat duidelijker overkomt voor je toekomstige klanten?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je moet sowieso denk ik niet teveel met de prijs zakken. 10% korting op de brutoprijs zorgt ervoor dat je marge met een veelvoud krimpt!!

 

Zorg ervoor dat in je offerte alles duidelijk is zodat je klant snapt waarvoor hij betaald. Maak een mooie opsomming van je producten/diensten. Vermeld ook het doel van het project; bijvoorbeeld het verminderen van de downtime tot xx% waardoor een kostenbesparing van € xx wordt bereikt.

 

Laat merken dat je veel tijd in de offerte hebt gestoken. Je kunt veel bellen met de klant of langsgaan. Hierdoor is alles duidelijk, maar je klant zal het moeilijker gaan vinden om een offerte te cancellen als jij er al zoveel tijd in hebt gestoken...beetje inspelen op het schuldgevoel ;)

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Ik specifeer de offerte op punten als design/development/hosting/realisatie etc. Dus zo helder en duidelijk mogelijk. Daarnaast bellen we na 4 dagen op om een reaktie op de offerte, meestal bespreken we dan elk punt op de offerte.

 

Met kortingen wil ik stoppen. Dat heb ik af en toe gedaan, en ook ben ik vaak gezakt in de prijs vanwege dezelfde reden, omdat het te duur was. Nadeel daarvan is dat er gewoon veel minder geld binnen komt dan eigenlijk de bedoeling is.

 

Die € 1500 was in dit geval een fixed price. Er zijn ook wel offerte's geweest van € 1000 en € 2500, maar rond de € 1000 / € 1500 wil ik wel als minimum houden.

 

Ik zal straks even een voorbeeld offerte maken.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
Niet iedereen wijst de offerte echter af. Een aantal gaat wel akkoord. Maar het merendeel niet

Om te beginnen, het zou wel mooi zijn als het merendeel akkoord ging :).

 

Met kortingen wil ik stoppen. Dat heb ik af en toe gedaan, en ook ben ik vaak gezakt in de prijs vanwege dezelfde reden, omdat het te duur was. Nadeel daarvan is dat er gewoon veel minder geld binnen komt dan eigenlijk de bedoeling is

Vaak hanteer ik het volgende principe. Een uurtarief van 70 en 150 euro (afhankelijk van activiteiten). Op basis van het hoeveelheid werk doe ik er bij de offerte meteen al 5 a 10% af, met een opmerking erbij a la: 'gezien klant X een dermate hoeveelheid uren afneemt wordt een korting meegenomen van 10%' en nog wat opmerkingen over dat de korting eenmalig is e.d. Daarnaast zijn we in onderhandelingen daarna hard en geven 80% van de gevallen geen strobreed meer toe.

 

Kortingen kunnen werken, maar vraag er altijd iets voor terug. Vorige week zeurde een klant om de hoogte van het bedrag. We hebben de doorlooptijd van het project keer twee-en-een-half gedaan zodat we het in de rustige tijden kunnen doen als er weinig te doen is. In ruil daarvoor wil ik wel ietsje korting geven.

 

Dan over je offerte. Afhankelijk van de bedragen zou ik veel tijd aan communicatie met de klant besteden en duidelijk laten merken dat je klant op de uiteindelijke offerte (die je na een keer versturen niet meer zou hoeven moeten passen) een bepaald bedrag kan verwachten. Dit schept duidelijkheid en laat klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten meteen afvallen. Zijn mensen waar je toch geen zaken mee wil doen.

 

Laat daarnaast merken dat je beter bent dan de rest. Natuurlijk kan iedereen voor een één derde van het mijn vraagprijs een site bouwen, maar wat komt er dan van terecht. Als je goed bent in wat je doet: gebruik 'de neefjes'. "Meneer X, ik wil u graag een goede site bezorgen en dat kan ik nou eenmaal niet voor een bedrag lager dan dit. Waarom? Omdat ik kwaliteit en goede service lever. U mag wat mij betreft ook naar 'de neefjes' gaan. Mocht u daarna nog eens willen praten ingeval er iets niet lekker loopt, dan hoor ik het graag" (wij gebruiken deze met enige regelmaat).

 

Overigens is het natuurlijk een afweging. Je kunt wel heel leuk kieskeurig zijn en niet willen zakken met je prijs, maar je moet ook leven en geld verdienen...

Link naar reactie
  • 0

Je komt het wel vaak tegen ja, dat mensen het voor minder willen.

 

Antwoorden in de zin van 'Het kan natuurlijk goedkoper bij de zoon van de bakker, maar je auto laat je ook niet door de vrouw van de schilder maken.' worden dan vaak gebruikt om aan te geven dat je voor kwaliteit moet betalen.

 

Wat mij het meest op valt is dat de bedrijven zelf hoge uurlonen hanteren vaak verwachten dat veel voor weinig kan.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
  • 0

Wat mij het meest op valt is dat de bedrijven zelf hoge uurlonen hanteren vaak verwachten dat veel voor weinig kan.

 

Of ze hebben er geen verstand van, of het zijn gehaaide gasten, waar op zich natuurlijk niks mis mee is.

 

Veel mensen zien niet in dat het bouwen van een systeem/website/whatever meer inhoudt dan het inkloppen van een beetje code/html, etcetera. Je moet ze zien te overtuigen van het feit dat het niet ophoudt met een beetje typen. Als je zeker genoeg bent van je zaak kan dat best lukken. Daarna moet je natuurlijk wel waarmaken wat je zegt :)

Link naar reactie
  • 0

Om te beginnen, het zou wel mooi zijn als het merendeel akkoord ging :).

 

Dat is nu net mijn probleem. ;D

 

Vaak hanteer ik het volgende principe. Een uurtarief van 70 en 150 euro (afhankelijk van activiteiten). Op basis van het hoeveelheid werk doe ik er bij de offerte meteen al 5 a 10% af, met een opmerking erbij a la: 'gezien klant X een dermate hoeveelheid uren afneemt wordt een korting meegenomen van 10%' en nog wat opmerkingen over dat de korting eenmalig is e.d. Daarnaast zijn we in onderhandelingen daarna hard en geven 80% van de gevallen geen strobreed meer toe.

 

Goeie tip! Bedankt!

 

Laat daarnaast merken dat je beter bent dan de rest. Natuurlijk kan iedereen voor een één derde van het mijn vraagprijs een site bouwen, maar wat komt er dan van terecht. Als je goed bent in wat je doet: gebruik 'de neefjes'. "Meneer X, ik wil u graag een goede site bezorgen en dat kan ik nou eenmaal niet voor een bedrag lager dan dit. Waarom? Omdat ik kwaliteit en goede service lever. U mag wat mij betreft ook naar 'de neefjes' gaan. Mocht u daarna nog eens willen praten ingeval er iets niet lekker loopt, dan hoor ik het graag" (wij gebruiken deze met enige regelmaat).

 

Meestal gaat men niet naar een 'neefje', maar stellen het gewoon uit. Vaak omdat men het voorbeeld ontwerp van de website erg mooi vinden, of vond dat we met ideeën kwamen waar ze mee verder kunnen. Daar ligt het dus allemaal niet aan. Het is puur de prijs die we ervoor vragen.

 

Overigens is het natuurlijk een afweging. Je kunt wel heel leuk kieskeurig zijn en niet willen zakken met je prijs, maar je moet ook leven en geld verdienen...

 

Zeer zeker waar, maar ik krijg niet elke dag een opdracht voor een website. Soms een per 2 weken, soms 1 per maand. Soms een hele maand niks. Van 500 euri per site kan ik dan niet leven, laat staan een goed lopend bedrijf opbouwen.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Je komt het wel vaak tegen ja, dat mensen het voor minder willen.

 

Ik heb maar één keer gehad dat iemand zei dat dezelfde oplossing bij een ander bedrijf goedkoper was. Ik heb toen gezegd dat er wat van de prijs af kon, maar dan ook een functie minder in het systeem. Daar zijn ze toen mee akkoord gegaan.

 

Ik kan gewoonweg niet plaatsen waarom iemand een offerte wil, ongeveer de prijs al weet, blij is met de oplossing, maar vervolgens niet akkoord gaat... :(

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

dit probleem hebben wij ook gehad en werd er ook doodmoe van ::)

nu doen wij het anders. wij hebben voor alles een vast tarief

html pagina

php pagina

flash

scripting

logo ontwerp

bestel mogelijkheid

betaal mogelijkheid

en alles wat je nog maar meer kan verzinnen

wel nemen wij altijd een regel op dat wanneer er achteraf blijkt dat er "meerwerk" is wij dan contact opnemen. als ze niet accoord gaan dan doen wij dat stukje dus gewoon niet.

wel een kwestie van van te voren heel goed op papier zetten wat je gaat doen. want omdat de klant niet echt weet wat hij wil en wat er allemaal kan, worden ze enthousiast op het moment ze al wat test pagina's zien.

 

de offerte wordt gemaakt op hetgeen men wenst. dan zien ze vanzelf dat ze bijvoorbeeld best kunnen starten met wat minder pagina's waardoor de prijs zakt.

dat is voor jou natuurlijk niet prettig maar onze ervaring is wel dat op het moment de site af is en bezocht wordt de klant vanzelf komt om de rest van de offerte...

er zijn ook klanten die het laten voor wat het is, dat is ook prima, wel wat minder omzet maar wel een tevreden klant.

 

succes

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vaak willen de klanten idd veel voor weinig... en door jou beschreven probleem komt bekend voor. Ik zorg er altijd voor dat werkzaamheden goed gespecificeerd zijn. Daarnaast probeer ik zo mogelijk de offerte als het ware modulair samen te stellen... dus als de klant een site+cms+hosting wil, dan zorg ik dat deze kosten allemaal in een apart onderdeel worden opgesomd, beschreven en gespecificeerd. Zo nodig ook goedkopere alternatieven.

 

Zo kan ik bij eventuele onderhandelingen de voorstel doen om bv af te zien van een CMS en deze later te implementeren of bijvoorbeeld een andere oplossing bieden waarmee de klant goedkoper uit is en een bewust gekozen 'mindere' oplossing heeft. Als je klant dan eens groeit of extra over heeft, zal ie vanzelf wel komen om te upgraden of de hele site opnieuw te doen.

 

just my 2ct :)

 

Stepan

 

ps. kortingen niet teveel gebruiken - tenzij je niet anders kan of de klant echt wil matsen. Zak NOOIT met je uurprijs, je zal er later spijt van hebben... zo heb ik ook met sommige klanten mogen ondervinden. Je kan dan moeilijk terug....

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Zeer zeker waar, maar ik krijg niet elke dag een opdracht voor een website. Soms een per 2 weken, soms 1 per maand. Soms een hele maand niks. Van 500 euri per site kan ik dan niet leven, laat staan een goed lopend bedrijf opbouwen.

 

Nu zal ik even de botte zak uithangen: Of jij ervan kunt leven of niet zal de klant echt worst wezen... net zoals ik er niet mee kan zitten of de uitbater van de locale supermarkt beleg op zn brood heeft.

 

Ik denk dat je duidelijk moet isoleren wat het probleem is: Het aanbod dat je doet, of de offerte zelf afgezien van het aanbod.

 

Bij het laatste kun je denken aan onduidelijk/onaantrekkelijk taalgebruik, slecht gespecificeerd (of juist te detaillistisch), moeilijk leesbaar of een algemene uitstraling die te 'goedkoop' of te 'duur' oogt. Dit soort punten zou je kunnen verbeteren met een grafisch ontwerper en met feedback van mensen die veel offertes onder ogen krijgen of juist succesvol offertes weten te maken.

 

Het zou ook kunnen zijn dat je aanbod gewoonweg niet aantrekkelijk is. Als een bedrijf een paar offertes aanvraagt en de andere hetzelfde bieden voor minder geld denk ik niet dat je daar veel aan kunt doen, al maak je je offertes nog zo mooi. Je zult ze op zn minst het idee moeten geven dat jouw product beter is, en dat kan lastig zijn als dat niet echt het geval is.

 

Natuurlijk heb ik je offertes nooit gezien en kan ik niets zeggen over jouw prijs/kwaliteits verhouding, dus het blijft speculeren. Maar probeer eens objectief na te (doen) gaan waar nou het probleem zit!

Link naar reactie
  • 0

 

....bericht....

 

Natuurlijk heb ik je offertes nooit gezien en kan ik niets zeggen over jouw prijs/kwaliteits verhouding, dus het blijft speculeren. Maar probeer eens objectief na te (doen) gaan waar nou het probleem zit!

 

Mee eens! misschien zou je eens een nep-offerte kunnen maken en die hier posten? zodat de "diehard" ondernemers er een kijkje naar kunnen wagen?

 

verzin gewoon een of ander bedrijfje ... een bloemenwinkel bijvoorbeeld die een digitale brochure wilt ... met een wekelijkse-print-de-bon-uit-aanbieding ofzo??

Link naar reactie
  • 0

wij hebben voor alles een vast tarief

 

Echt een vast tarief heb ik niet. Wel voor zaken als een Content Management System, en overige modules. Voor websites geldt een soort van minimum, ongeveer rond de duizend euro. Al komen er af en toe projecten voorbij die we voor minder doen. Maar zo min mogelijk.

 

Iig bedankt voor je reaktie en tips.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Vaak willen de klanten idd veel voor weinig... en door jou beschreven probleem komt bekend voor. Ik zorg er altijd voor dat werkzaamheden goed gespecificeerd zijn. Daarnaast probeer ik zo mogelijk de offerte als het ware modulair samen te stellen... dus als de klant een site+cms+hosting wil, dan zorg ik dat deze kosten allemaal in een apart onderdeel worden opgesomd, beschreven en gespecificeerd. Zo nodig ook goedkopere alternatieven.

 

Met goedkopere alternatieven heb ik nog niet gewerkt, kan ik eens proberen. Thanks!

 

 

ps. kortingen niet teveel gebruiken - tenzij je niet anders kan of de klant echt wil matsen. Zak NOOIT met je uurprijs, je zal er later spijt van hebben... zo heb ik ook met sommige klanten mogen ondervinden. Je kan dan moeilijk terug....

 

Daar heb je 100% gelijk in. Voor een aantal projecten heb ik wel eens mijn uurtarief verlaagd, maar ik heb er idd spijt van. Dan doe ik nu dus ook niet meer.

 

Ook jij bedankt voor je tips!

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Mee eens! misschien zou je eens een nep-offerte kunnen maken en die hier posten?

 

Bij deze dan. Zo zien ongeveer mijn offertes eruit. Ben benieuwd naar de reakties en tips. :)

 

 

Bloemenwinkel NiceFlower

t.a.v. Dhr. H. Margriet

Tulpenlaan 1

1234 AB Higherlevel.nl

 

Offerte NiceFlower (www.higherlevel.nl)

Offertedatum: 23/06/2004

 

 

Grafisch ontwerp    € 600.00

Techniek website € 350.00

YourPublisher module “Brochure”    € 500.00

Testen, installatie en verdere realisatie € 100.00

 

Totaal ex. 19 % BTW    € 1550.00

BTW 19%    € 294.50

 

Totaal incl. 19% BTW    € 1844.50

 

 

Toelichting:

 

Deze offerte behandeld het ontwerpen en realiseren van de website NiceFlower.

Hierbij is inbegrepen de layout (het ontwerp), de techniek, en een module uit ons Content Management Systeem YourPublisher. Deze geeft de mogelijkheid om zelf online een brochure te maken. Ook kunt u met dezelfde module bezoekers van de website elke week een kortingsbon laten uitprinten.

 

Reageren:

 

Na 4 dagen na verzending van deze offerte zullen wij u bellen om de offerte te bespreken, indien u voor die tijd teruggebeld wilt worden, kunt u dit invullen op onze website via www.yourcomonline.nl.

 

Algemene voorwaarden:

 

Deze offerte is vrijblijvend, en geldig tot 1 maand na offertedatum. Op alle offertes zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing, u kunt deze gratis opvragen, of bekijken via www.yourcomonline.nl/voorwaarden

 

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

shootin' from the hip: "600 euro voor grafisch ontwerp? ik heb al een huisstijl, gebruik die maar" en "500 euro voor een brochure, wat krijg ik dan?". maw ik zou het toch iets verder specificeren wat en hoe.

 

Meestal lichten we het nog toe als we contact opnemen. Maar het is dan toch beter om het al in de offerte te verduidelijken?

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Na 4 dagen na verzending van deze offerte zullen wij u bellen om de offerte te bespreken, indien u voor die tijd teruggebeld wilt worden, kunt u dit invullen op onze website via www.yourcomonline.nl.

 

Dit is volgens mij geen correct Nederlands en waarom staat er niet gewoon een telefoonnummer?

 

Dit is ongeveer de samenvatting die ik op de eerste pagina van m'n offertes zet. Mijn laatste offerte voor een plain HTML website + wat kleine scriptjes was 2 A4tje omschrijving, 1 A4 kosten met toelichting en een laatste A4 met voorwaarden, planning, rechten etc. Met daarin alle afspraken en opmerkingen die in het eerste gesprek gemaakt zijn. Waarom staan die er niet bij?

 

Willem

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de offerte wel erg summier, het lijkt me beter als je puntsgewijs toelicht welke eigenschappen zo'n website en brochure hebben.

 

De offerte is enerzijds natuurlijk een prijsaanbod, maar wordt - indien accoord - ook het contract tussen de partijen. Daarbij is het dus voor beiden van belang dat er nauwkeurig beschreven staat welke diensten precies geleverd worden en voor welke tarieven.

 

Eerlijkgezegd denk ik dat 1550 euro voor een website van een bloemenwinkel ook wel een flink bedrag is.. ik vermoed dat ze voordeliger aanbiedingen krijgen als ze rondshoppen, al weet ik weer niet precies wat die brocure-module is en doet.

Link naar reactie
  • 0

Zeer zeker waar, maar ik krijg niet elke dag een opdracht voor een website. Soms een per 2 weken, soms 1 per maand. Soms een hele maand niks. Van 500 euri per site kan ik dan niet leven, laat staan een goed lopend bedrijf opbouwen.

 

Het probleem van een te laag inkomen kun je niet op de klant verschuiven. Een klant wil waar voor zijn geld en geen liefdadigheid verrichten.

 

Bekijk eens wat jij daadwerkelijk levert. Is dat de prijs waard? Hoeveel tijd steek je erin? Is dat een redelijk uurloon? Lever jij niet teveel? Wat heeft de klant nodig? Als klanten het voor minder geld wel willen doen moet je de lagere inkomsten per opdracht door meer opdrachten en een efficientere werkwijze compenseren.

Nu een speciale actie! een eigen domein + 50 MB schijfruimte voor 29,- euro per jaar op www.graphillusions.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 55 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.