• 0

wanbetaling

Wat is de procedure als er een behoorlijke huur achterstand is bij de huur van een bedrijfsruimte? Er zijn meerdere periodes niet afgedragen, kan men zich bij de rechter beroepen op bv achterstallig onderhoud of door de economische situatie een huur verlagen eisen?

 

Er wordt dus nog wel kleine sommen geld betaald maar niet het volledig bedrag?

 

Mijn vraag is dus in deze; zegt een rechter in alle gevallen contract is contract of zijn er verzachtende omstandigheden ?

 

En wat is de tijdsperiode die deze procedure in beslag neemt?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

bij achterstallig onderhoud moet de huurder de verhuurder in kennis stellen en mag niet zomaar de huur inhouden. De verhuurder moet de kans krijgen om de reparatie uit te voeren. Hierover kan ook iets vermeld staan in de huurovereenkomst.

 

Het lijkt me niet dat een huurder zomaar minder huur mag gaan betalen omdat zijn economische situatie slechter is, daarover kan je wel afspraken maken maar dat gaat tussen huurder en verhuurder.

 

Over het algemeen is het verstandig om bij huurzaken tijdig juridische hulp in te schakelen met expertise huurrecht. De duur van een procedure zal afhangen van of het een onbetwiste vordering is of een betwiste (huurder betaalt niet of weinig in verband met vermeende achterstallig onderhoud)

 

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Heb al advies gekregen over de mail.

Conclusie, dit wordt toch uitkijken. Duidelijk beding maken en hier toch een jurist bij inschakelen (voor alle details).

 

 

 

HL is toch ook bedoeld om met en van elkaar te leren, terugkoppeling in de toekomst zou fijn zijn

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Heb al advies gekregen over de mail.

Conclusie, dit wordt toch uitkijken. Duidelijk beding maken en hier toch een jurist bij inschakelen (voor alle details).

 

 

 

HL is toch ook bedoeld om met en van elkaar te leren, terugkoppeling in de toekomst zou fijn zijn

klopt zodra ik openheid van zaken kan geven zal ik dit doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.