• 0

Vrijstelling belasting in Engeland voor LTD, formulier?

Heb enige tijd geleden een Ltd opgericht via een adviesbureau. Nu kreeg ik de tip dat er in Engeland iets moet worden ingediend (eenmalig) om te voorkomen dat ik in Engeland belasting moet afdragen, aangezien ik dat al in NL doe. Zij kunnen dat voor me regelen voor 75 euro.

 

Nu is die 75 euro niet zo'n issue, maar ik neem aan dat dit alleen om een formuliertje gaat. Zo ja, weet iemand zo om welk formulier dat gaat? Of vergis ik mij hier en doen ze toch wel aardig wat administratief werk voor die 75 euro? (in dat geval geef ik het uiteraard graag uit handen)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Phrits,

 

Het is niet echt mijn ding, omdat wij binnen ons kantoor niet werken met Ltd.'s, maar volgens mij zit het zo.

 

Omdat de Ltd. een Engelse rechtsvorm is, moet je in Engeland publiceren bij de Engelse Chamber of Commerce en een Engelse aangifte corporate tax doen. Dit zijn werkzaamheden die jaarlijks terugkomen. Als de winst volledig in Nederland wordt behaald, krijg je in Engeland een voorkoming dubbele belasting. Belasting in Engeland betalen zal dan niet aan de orde zijn.

 

Voldoe je niet aan de formaliteiten, loop je het risico dat in Engeland de Ltd wordt uitgeschreven en ben je, zonder dat je het weet, in Nederland weer volledig aansprakelijk als privé persoon.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

Meestal is dit iets dat de provider van de Ltd voor je verzorgt. Gezien die 75 euro zou ik het gewoon laten doen, mits het gaat om een betrouwbare partij. Je moet namelijk precies weten naar welk kantoor van de HMRC je het moet sturen. Procedure is een verklaring van residence vragen bij jouw belastingkantoor en deze verklaring naar het UK-belastingkantoor sturen. Als dat gebeurt is hoeft er geen aangifte meer gedaan te worden in de UK

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
  • 0

Meestal is dit iets dat de provider van de Ltd voor je verzorgt. Gezien die 75 euro zou ik het gewoon laten doen, mits het gaat om een betrouwbare partij. Je moet namelijk precies weten naar welk kantoor van de HMRC je het moet sturen. Procedure is een verklaring van residence vragen bij jouw belastingkantoor en deze verklaring naar het UK-belastingkantoor sturen. Als dat gebeurt is hoeft er geen aangifte meer gedaan te worden in de UK

 

Ok, je kunt dus om een vrijstelling aangifteplicht in de UK vragen. Maar hoe zit het dan met de publicatieplicht?

Link naar reactie
  • 0

OK bedankt, duidelijk. Voor 75 euro ga ik inderdaad het risico niet lopen dat ik het verkeerd doe (of uberhaupt de moeite nemen om het allemaal uit te zoeken).

 

Wel een beetje jammer dat dit niet standaard bij het oprichten van de Ltd bij het betreffende adviesbureau inbegrepen zit.

 

Ik las in een andere thread over een Ltd provider die wordt aangeraden (wegens betrouwbaarheid en goede service) waar deze stap er kennelijk wel bij in zit. Die neem ik de volgende keer dan maar...

 

Link naar reactie
  • 0

Ok, je kunt dus om een vrijstelling aangifteplicht in de UK vragen. Maar hoe zit het dan met de publicatieplicht?

Daartoe ben je nog wel verplicht, maar dit kunnen die Ltd providers jaarlijks voor je verzorgen. Ik laat dat in ieder geval doen door het bureau waar ik de Ltd ook heb opgericht (in mijn geval voor €150 per jaar).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.