• 0

Onduidelijkheid over verantwoordelijkheid kosten na overname

Beste HL'ers,

 

Naar aanleiding van wat gedoe met een bedrijf over een factuur zou ik graag jullie advies willen.

 

De situatie is als volgt:

Met mijn bedrijf heb ik een opdracht uitgevoerd voor een BV (deze noem ik maar BV X). Ik heb vooraf afspraken gemaakt met een personeelslid over de kosten en over het uit te voeren werk. Tijdens de werkzaamheden is de BV overgenomen door een andere BV (vanaf nu BV Y).

 

Bij de overname heeft de eigenaar van BV X de kosten van mijn diensten (nog niet gefactureerd, omdat deze nog in uitvoering waren) niet doorgegeven aan de nieuwe eigenaar.

 

Toen ik de facturen stuurde, dus naar BV Y, kreeg ik te horen dat ze deze facturen niet zouden betalen. Ze willen deze facturen claimen, door aanspraak te maken op de balansgaranties, van de eigenaar van BV X. Pas wanneer deze zaak afgerond is zouden de facturen worden voldaan.

 

Wat kan ik nu het beste doen? Wachten tot de zaak tussen de oud-eigenaar van BV X en BV Y is afgelopen of sta ik gewoon in mijn recht en kan ik het beste een incassobureau inschakelen om de facturen te innen bij BV Y?

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

 

Mvg,

Nick

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank je voor je snelle reactie. Ik heb meteen wat informatie aangevraagd bij de KvK over bedrijf X. De BV bestaat nog steeds en is van eigenaar veranderd. De eigenaar is niet BV Y, raar genoeg.

 

Ik ga je advies volgen en factureren. Dan zien we wel weer verder.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.