NickUvA

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student

NickUvA's trofeeën

  1. Dank je voor je snelle reactie. Ik heb meteen wat informatie aangevraagd bij de KvK over bedrijf X. De BV bestaat nog steeds en is van eigenaar veranderd. De eigenaar is niet BV Y, raar genoeg. Ik ga je advies volgen en factureren. Dan zien we wel weer verder.
  2. Beste HL'ers, Naar aanleiding van wat gedoe met een bedrijf over een factuur zou ik graag jullie advies willen. De situatie is als volgt: Met mijn bedrijf heb ik een opdracht uitgevoerd voor een BV (deze noem ik maar BV X). Ik heb vooraf afspraken gemaakt met een personeelslid over de kosten en over het uit te voeren werk. Tijdens de werkzaamheden is de BV overgenomen door een andere BV (vanaf nu BV Y). Bij de overname heeft de eigenaar van BV X de kosten van mijn diensten (nog niet gefactureerd, omdat deze nog in uitvoering waren) niet doorgegeven aan de nieuwe eigenaar. Toen ik de facturen stuurde, dus naar BV Y, kreeg ik te horen dat ze deze facturen niet zouden betalen. Ze willen deze facturen claimen, door aanspraak te maken op de balansgaranties, van de eigenaar van BV X. Pas wanneer deze zaak afgerond is zouden de facturen worden voldaan. Wat kan ik nu het beste doen? Wachten tot de zaak tussen de oud-eigenaar van BV X en BV Y is afgelopen of sta ik gewoon in mijn recht en kan ik het beste een incassobureau inschakelen om de facturen te innen bij BV Y? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Mvg, Nick
  3. ow sorry, ik las net de laatste post.. "Great minds think alike" zullen we maar zeggen :P
  4. Ik vind dit een heel goed plan. Deze mensen die willen werken moeten een kans krijgen om te werken. Ik vraag me echter wel af wat de haalbaarheid is voor werk in de bouw. Je zou ook kunnen denken aan een samenwerking met een opleidingscentrum voor de bouw. Uit je verhaal merk ik dat deze mensen heel veel kennis bezitten over het vak. Bij een opleidingscentrum als ESPEQ zouden ze wellicht les kunnen geven. Dit is lichamelijk veel minder zwaar dan werken in de bouw en het lijkt me heel nuttig. Daarnaast zou je ook een soort helpdesk kunnen oprichten met deze mensen.Je hebt al telefonische helpdesks (vaak binnen een bedrijf), dus dan kun je als uitzendbureau de experts uithuren aan deze helpdesks of je zet zelf een helpdesk op. Zomaar wat ideeën, ik weet niet of je het wat vindt of er wat aan hebt, maar in ieder geval succes!
  5. Skimmen voorkomen is voor banken natuurlijk belangrijk. En ik weet natuurlijk niet wat jou idee is, maar de banken hebben zelf al maatregelen genomen om de veiligheid te verbeteren en het skimmen onmogelijk te maken. In de nieuwe pasjes van de ING zit een chip, als eerste zal deze chip worden geraadpleegd voor gegevens. Als de betaalautomaat niet nieuw genoeg is dan zal er over worden geschakeld op de magneetstrip. Dit lost het probleem op dit moment voor zover ik kan inschatten deels op. Maar wanneer alle pasjes en automaten in de toekomst gebruik maken van de chip dan is het probleem opgelost denk ik.. Ik denk dat voor extra veiligheid het gebruik van vingerafdrukken of een sms'je een uitkomst kan bieden als blijkt dat de chips ook geript kunnen worden. Er is voor de pintransacties namelijk toch al contact tussen alle spelers. Dus dan is het geen groot probleem om deze gegevens ook te checken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.