richard1989 Geplaatst: 25 februari 2012 richard1989 6 0 Geplaatst: 25 februari 2012 Hallo, Ik ben Richard Hendriksen. Ik ben bezig met een marktkraam op te zetten (catering). Deze kraam zal ik zelf gaan bouwen. Nu wou ik graag de buitenkant van de kraam van hout maken en het bakgedeelte van rvs. Nu sprak ik vorige week een kennis en deze had gehoord dat een kraam niet uit hout mag bestaan als je met etenswaren werkt. Nu ben ik al een paar dagen aan het zoeken op het internet maar echt duidelijkheid hierover kan ik niet vinden. Nu is mijn vraag, Mag je hout verwerken in een kraam als je met etenswaren werkt? Andere tips/regeltjes zijn ook welkom. Alvast bedankt Hieronder een voorbeeld van zo'n kraam: Link naar reactie
0 fvddungen Geplaatst: 25 februari 2012 fvddungen 1,7k 95 Geplaatst: 25 februari 2012 Als ik op de wekelijkse markt hier in ons dorp loop zie ik niets anders dan etenswaren uitgestald op de houten planken van de marktkramen, dus als het niet zou mogen zijn er een boel mensen in overtreding. Zelfstandige loonslaaf Link naar reactie
0 richard1989 Geplaatst: 25 februari 2012 Auteur richard1989 6 0 Geplaatst: 25 februari 2012 Als ik op de wekelijkse markt hier in ons dorp loop zie ik niets anders dan etenswaren uitgestald op de houten planken van de marktkramen, dus als het niet zou mogen zijn er een boel mensen in overtreding. Daar dacht ik ook al aan. Zelfs de oud Hollandse poffertjeskraam is vaak van hout gebouwd. hout vind ik zelf ook het mooiste, dit oogt gezelliger dan metalen. Maar om boetes te voorkomen wil ik dit graag even zeker weten. Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 25 februari 2012 TwaBla 22,7k 6 1424 Geplaatst: 25 februari 2012 Er is vast onderscheid tussen voorverpakt en vers bereid. In het laatste geval gelden HACCP regels, en daarin wordt vast uitgelegd welke werkoppervlakken acceptabel zijn. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
richard1989
richard1989
Hallo,
Ik ben Richard Hendriksen.
Ik ben bezig met een marktkraam op te zetten (catering).
Deze kraam zal ik zelf gaan bouwen.
Nu wou ik graag de buitenkant van de kraam van hout maken en het bakgedeelte van rvs.
Nu sprak ik vorige week een kennis en deze had gehoord dat een kraam niet uit hout mag bestaan als je met etenswaren werkt.
Nu ben ik al een paar dagen aan het zoeken op het internet maar echt duidelijkheid hierover kan ik niet vinden.
Nu is mijn vraag, Mag je hout verwerken in een kraam als je met etenswaren werkt?
Andere tips/regeltjes zijn ook welkom.
Alvast bedankt
Hieronder een voorbeeld van zo'n kraam:
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag