• 0

Onbehoorlijk bestuur bij Bv

Beste,

 

ik heb een vraag met betrekking tot het volgende

 

Wij zijn bezig met het opstarten van een winkel, deze winkel is ondergebracht in een bv waar netjes de 18.000 ingestort is.

 

Bij voorkeur zou ik het winkelpand huren voor een periode van 1 jaar ondanks dat het ondernemingsplan goede cijfers aangeeft kan je natuurlijk nooit in de toekomst kijken.

Dit is de reden dat mijn voorkeur uitgaat naar een overeenkomst van een jaar.

 

Het gaat hierbij echter om een winkel op a1 locatie en de huurbaas wil dan ook een minimaal contract van 5 jaar.

 

Stel dat de onderneming toch niet zo goed gaat en wij moeten besluiten na 1 jaar dat wij moeten stoppen kan dit dan als onbehoorlijk bestuur gezien worden en wij prive aansprakelijkgesteld kunnen worden ? Of gaat dit niet zo snel ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben geen expert met veel ervaring op dit gebied.

 

Maar ik kan mij niet voorstellen dat de, achteraf, verkeerde keuze van vestigingsplaats c.q. huurtermijn van de winkel als onbehoorlijk bestuur aangemerkt wordt.

 

Daarvoor moet je veel meer "op je kerfstok hebben".

 

Onbehoorlijk bestuur wordt niet, zomaar, ingeroepen.

Link naar reactie
  • 0

Onbehoorlijk bestuur wordt al gauw aanwezig geacht bij de volgende drie gevallen:

- jaarcijfers niet (tijdig) deponeren bij de KvK;

- betalingsonmacht niet melden bij de Belastingdienst;

- de B.V. laten springen voor overeenkomsten waarbij je bij voorbaat weet dat de B.V. die overeenkomsten niet kan nakomen.

 

Tegenbewijs mogelijk..

 

Concreet gemaakt:

Als jouw cijfers het toelaten om een huurcontract aan te gaan en je geen reden hebt om aan te namen dat het in de toekomst niet kan, zal bestuurdersaansprakelijkheid naar alle waarschijnlijkheid geen issue zijn.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.