• 0

Krediet voor een bedrijf in het buitenland

Beste lezers,

Ik zit met een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

IK zit al heel lang met een gedachten om een restaurant in tunesie te beginnen maar heb er helaas de fincanciering zelf niet voor.

Weet iemand of je een krediet bij een bepaalde bank kan afsluiten als je iets in het buitenland wilt starten ?

Groetjes ,

Gino

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Gino,

Zal je moeten teleurstellen, maar het is nagenoeg niet mogelijk om in Nederland een bancaire financiering te verkrijgen voor een het in Buitenland gevestigde onderneming. Het is hier niet te beoordelen hoe de omstandigehden ter plaatse zijn, daarnaast gelden voor elders gevestigde zekerheden andere voorwaarden.

Mogelijk dat family/friends je kunnen helpen je plannen te verwezenlijken.

• 0

Uit eigen ervaring moet ik ook zeggen dat een zakelijk krediet krijgen voor 'over de grens' bijna ondoenlijk is.

Bij mij ging het om Duitsland en daar deden ze al heel moeilijk over (uiteindelijk een aanbod gekregen van 90% van de financieringsbehoefte, lokale Duitse bank was gelukkig geen probleem) laat staan, denk ik, voor een land wat nog verder van het bed van de heren (en af en toe dames) bankdirecteuren is.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

• 0

Wat is de financieringsbehoefte? En waarom wil je juist in Tunesië een horeca-onderneming starten?

Aansluitend op het bovengenoemde Duitsland: we hebben in Nederland een coöperatieve bank die meent in markten en niet zo zeer in landen en grenzen te denken. Voor Nederlanders die in Duitsland wonen en werken hebben zij grensbanken.

Zoek eens op de website internationaalondernemen.nl op ondersteuningsmogelijkheden voor jouw markt.

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar