Geplaatst: 17 maart 201213 j isengrim 3 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie hallo, Ik heb een vraag waar hopelijk iemand mij mee kan helpen. Een directeur van een BV keert aanzich zelf dividend uit, en reserveerd interim-dividend. Een journaalpost van het plaatsen van zo'n intrerim-dividend is: Overige reserves dividendbedrag bruto aan RC DGA dividendbedrag netto 85% aan Dividendbelasting Ik ben in de bankafschriften GEEN uitbetaling tegengekomen van de dividend. Er vind dus (nog) geen werkelijke geldstroom plaats Moet ik bij de aangifte IB van deze persoon het dividend alsmede dividendbelasting aangeven? bij voorbaat dank!
Geplaatst: 17 maart 201213 j Jeroen Bakker 9.9k berichten 8 Trofeeën 462 Reputatie Op slot om dezelfde reden als dit topic.
isengrim
hallo,
Ik heb een vraag waar hopelijk iemand mij mee kan helpen.
Een directeur van een BV keert aanzich zelf dividend uit, en reserveerd interim-dividend.
Een journaalpost van het plaatsen van zo'n intrerim-dividend is:
Overige reserves dividendbedrag bruto
aan RC DGA dividendbedrag netto 85%
aan Dividendbelasting
Ik ben in de bankafschriften GEEN uitbetaling tegengekomen van de dividend. Er vind dus (nog) geen werkelijke geldstroom plaats
Moet ik bij de aangifte IB van deze persoon het dividend alsmede dividendbelasting aangeven?
bij voorbaat dank!