In verband met mijn startend onderzoek naar verdienmodellen ben ik opzoek naar de volgende informatie:

Ik zoek bedrijven/branches die zijn geswitcht van verdienmodel. Specifiek bedrijven die voorheen werden betaalt op basis van een % van de omzet maar die nu zijn overgestapt naar een ander verdienmodel. Ik ben met name geinteresseerd in de methode en hulpmiddelen die bedrijven hebben gebruikt.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36021-switchen-van-verdienmodel/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

In het kader van veranderingsmanagement en de financiele crisis zie ik de noodzaak bij bedrijven om hun verdienmodel aan te passen. Denk bijvoorbeeld farmaceutische groothandels die medicijnen bezorgen aan artsen apotheken en ziekenhuizen. Daar waar de omzet jarenlang steeg kregen zij betaalt op basis van % van de omzet. Door overheidsperikelen is deze omzet de afgelopen jaren fors gedaalt terwijl het volume (vergrijzing) van bezorgingen toeneemt etc.

Voor mijn onderzoek ben ik bezig om te achterhalen welke stappen/processen er ondernomen zijn door bedrijven.

• 0

Het onderzoek is voor jezelf/school/opleiding/werkgever/universiteit/scriptie/ander.

Doorhalen wat niet van toepassing is, bij anders graag hieronder aanvullen:

...............................................................................

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

• 0

Hoi Craan

Zoals in de gebruiksvoorwaarden te lezen is, is Higherlevel een ondernemersforum en worden studievragen niet toegelaten.

Om die reden gaat dit topic op slot en wordt tzt verwijderd

Frans

HL-Admin

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar