Samen met mijn mede vennoot ben ik afgelopen jaar een vof gestart. Nu hebben wij een prototype van een product ontwikkeld. Daarvoor hebben wij materiaal ingekocht (Rubriek 3, voorraad) en wat kosten gemaakt (Rubriek 4) die direct met het prototype te maken hebben. Loonkosten zijn niet van toepassing omdat alleen de vennoten aan het prototype gewerkt hebben. Het prototype is nu af en getest.
Mijn vraag is hoe ik dit proces moet administreren? Moet ik bijvoorbeeld een boeking maken van voorraad naar inventaris? Hoe zit dat met de gemaakte kosten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
thomba
thomba
Beste HL'ers,
Samen met mijn mede vennoot ben ik afgelopen jaar een vof gestart. Nu hebben wij een prototype van een product ontwikkeld. Daarvoor hebben wij materiaal ingekocht (Rubriek 3, voorraad) en wat kosten gemaakt (Rubriek 4) die direct met het prototype te maken hebben. Loonkosten zijn niet van toepassing omdat alleen de vennoten aan het prototype gewerkt hebben. Het prototype is nu af en getest.
Mijn vraag is hoe ik dit proces moet administreren? Moet ik bijvoorbeeld een boeking maken van voorraad naar inventaris? Hoe zit dat met de gemaakte kosten?
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is
Met vriendelijke groet en bedankt voor de moeite,
Thom
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36162-verwerken-van-prototype-in-de-administratie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag