hoe kan dat, dat de lijst met openstaande posten van debiteuren niet klopt met dat wat op de balans staat ??
(het bedrag op de lijst is veel hoger dan op de balans).
Het enige wat ik kan bedenken is dat het mis is gegaan met het afboeken van betalingen die binnen zijn gekomen via de bank.
Er is een paar keer voorgekomen dat ik bij het bank boeken geen factuur had, ik heb het bedrag op " betaling van debiterur " geboekt en toen ik die factuur kreeg heb ik hem in het verkoopboek ingeboekt. Zou het bedrag dan 2 keer op de lijst met openstaandeposten verschijnen?
Ik heb wel ergens iets over rechtstreks op debiteuren boeken gehoord, maar wat dat precies is.....
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
grazi
grazi
Hoi allemaal
Daar ben ik al weer, met de volgende vraag:
hoe kan dat, dat de lijst met openstaande posten van debiteuren niet klopt met dat wat op de balans staat ??
(het bedrag op de lijst is veel hoger dan op de balans).
Het enige wat ik kan bedenken is dat het mis is gegaan met het afboeken van betalingen die binnen zijn gekomen via de bank.
Er is een paar keer voorgekomen dat ik bij het bank boeken geen factuur had, ik heb het bedrag op " betaling van debiterur " geboekt en toen ik die factuur kreeg heb ik hem in het verkoopboek ingeboekt. Zou het bedrag dan 2 keer op de lijst met openstaandeposten verschijnen?
Ik heb wel ergens iets over rechtstreks op debiteuren boeken gehoord, maar wat dat precies is.....
Graag hier een reactie op
bedant alva, greotjes
grazyan
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3621-graag-uitleg/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag