• 0

Aangifte IB Startend ondernemer per 1-9-2011 daarnaast loondienst

Ik dacht vandaag nog even snel de aangifte IB te kunnen doen, maar stuit op termijn die mij niets zeggen en hoop dat iemand mij hiermee van dienst kan zijn.

 

In 2011 was ik het gehele jaar in loondienst. In september heb ik mij laten inschrijven bij de KVK voor het starten van een eenmanszaak. Ik heb in 2011 geen verdiensten gehad, wel kosten voor het aanvragen van de vergunningen, verzekeringen en dergelijke. In 2011 bij elkaar zo'n € 5.000. Dit heb ik betaald met de financiering die eind 2011 is rond gekomen. Ik heb geen huisvesting, materialen, computers en dergelijke gehad. Vanaf 2012 maak ik pas omzet. Was een beetje kip of ei verhaal. Voor de financiering had ik een bedrijf nodig, evenzo voor de vergunning maar ik mag pas iets doen als de vergunning er was en dat was in december 2011. (Financiele dienstverlening)

 

Mijn gevoel zegt dat ik in 2011 € 5.000 verlies heb gemaakt. Dit mag ik helaas niet verrekenen met betaalde IB over 2011 maar is een te verrekenen verlies voor 2012.

 

Ik heb geld geleend van de bank. € 45.000 uitbetaald in december 2011. En op 31-12-2011 nog resterend € 40.000

 

Ik heb geen idee wat ik moet invullen bij Active en Passiva en ik heb geen idee of mijn idee dat de kosten die ik gemaakt heb leiden tot een verlies dat ik in 2012 pas mag verrekenen juist is. Ik had gedacht het vandaag wel even te doen, maar begin nu aan alles te twijfelen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

dat ga je vandaag waarschijnlijk niet meer redden! Meestal zakken de reacties op de zaterdagmiddag helemaal in.

Uitstel aanvragen maar of dat vandaag nog gaat lukken via de belastingtelefoon?

 

Waarom zo lang gewacht? morgen is het al 1 april, dan ben je te laat en dat is echt geen grap :P

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.