• 0

aandelen kopen in een nog op te richten bv

Beste Highlevel,

 

Ik werk bij een vof waar een van de drie vennoten zich wil terugtrekken uit de vof. De twee overgebleven vennoten willen de vof gaan overzetten naar een bv en hebben mij aandelen aangeboden in de nieuwe nog op te richten bv. De vennoten hebben de afgelopen twee jaar geinvesteerd in de de vof (in tijd en geld) maar de onderneming maakt nog nauwelijks winst en de vennoten kunnen nog geen redelijk salaris uit de onderneming halen.

Hoe kan de waarde van de aandelen worden bepaald?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

dag arabrab,

 

Als de vennoten zelfs nog geen redelijk salaris uit de VOF kunnen halen, dan komt bij mij de term "aandelen tegen nominale waarde" al snel opborrelen.

 

Dat wordt al snel anders als er zaken ontwikkeld zijn die toekomstige winsten zullen genereren. Maar dan nog moet die winst ook echt met zekerheid behaald kunnen worden. Wat doet de VOF?

 

Tot slot de 64.000 gulden vraag: waarom willen de vennoten van een niet winstgevende VOF een BV maken?

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste Joost,

 

Dankjewel voor je snelle antwoord. De vof levert 'personal assistant' diensten aan particulieren en bedrijven. Er is veel geinvesteerd in sofware waardoor de dienstverlening steeds minder arbeidsintensief is. Nu is het punt bereikt dat ze kunnen gaan uitbreiden naar andere steden en (dat is de hoop) winst kunnen gaan maken.

 

Mij is aangeraden, door een vriend met wat verstand van zaken, tegen nominale waarde aandelen te kopen en dan een (voorgestelde) lening te verstrekken aan het bedrijf voor de kapitaal injectie die ze nog nodig hebben voor de verdere uitbreiding.

 

Ik weet niet zeker waarom ze willen omzetten naar een bv maar ik neem aan om juridische redenen (openen andere vestigingen en/of franchise vestigingen). Ik ga het ze vragen.

 

Er zijn dus zaken ontwikkeld die mogelijk winsten zullen gaan genereren in de toekomst maar zeker is het niet, ligt natuurlijk ook aan mijn eigen inbreng. Is het mogelijk om nu een prijs voor een aandeel te betalen en een afspraak te maken over bijstorting tot een hoger bedrag in de toekomst als er inderdaad winst wordt gemaakt of kan dat niet? Hoor het graag, groet, Barbara

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.